Anglų kalbos pamokos: stereotipai ir bandymas juos pakeisti

Anglų kalbos pamokos: stereotipai ir bandymas juos pakeisti

anglų kalbos pamokosVisuomenėje yra daug nusistovėjusių stereotipų. Netgi nerastume visuomenės be stereotipinių nuostatų. Lietuvoje neretai teigiama, jog mokytis – nuobodu. Bet ar tikrai? Jei skundžiamasi, kad anglų kalbos pamokos krimstos ne porą ir ne trejetą metų, o spragų vis tiek yra, tai nebūtinai nuobodulio kaltė. Gal paprasčiausiai ne tuos kursus pasirinkote? Juk rinkoje siūloma įvairių – pradedantiesiems, intensyvūs ir t. t.

O gal išvis nepasirinkote? Bandant nuspręsti nugalėjo stereotipai? Tai tikėtinas variantas. Tačiau ne visada teisingas. Jūsų dėmesiui – keletas klišių, vertų ne tik aptarimo, bet ir paneigimo.

Stereotipas Nr. 1 – išmokti trunka ilgai

Įprasta, kad mokymasis trunka ilgai. Bet ar tikrai? Egzistuoja daug faktorių, lemiančių vienokį ar kitokį laiko nuokrypį. O svarbiausia, kad (priklausomai nuo situacijos) jūs patys galite valdyti savo laiką. Paskirkite pusvalandį per dieną. Dvidešimt minučių. Ir tai jau bus gerai. Niekas neliepia praleisti pusdienio mokantis. O kalbant apie „stambesnį“ laiką (apie mėnesius ir metus)… Pasirinkite tinkamas pamokas ir nereikės galvoti, kodėl praėjus metams vis dar nelabai aišku, kaip užsienietiškai suformuluoti sakinį.

Stereotipas Nr. 2 – mokytis nuobodu

Kitas stereotipas susijęs su neįdomia veikla. Neva norint ką nors išmokti būtina prisiversti įsisavinti tuzinus puslapių gramatikos. Atsiverti knygą ir nagrinėji po kelis žodžius. Ir taip kokį dešimtmetį. VISGI… Vien tai, kad susidomėjote galimybe mokytis, reiškia, jog ši veikla bent kažkiek intriguoja. O jei radote naudingus kursus, tuomet išvis apie jokį nuobodulį nėra nei ką postringauti. Tai, beje, sietina ir su kursų trukme. Jei anglų kalbos pamokos vyksta efektyviai, paprasčiausiai nėra kada nuobodžiauti.

Stereotipas Nr. 3 – išmokti gali tik išskirtinių gabumų turintys asmenys

Pasitaiko atvejų, kai giliai įsitikinus porinama, jog išmokti gali tik genijai. Toli gražu. Kas be ko, reikia įsijausti, susikaupti, tačiau milžiniškas IQ koeficientas nėra būtinas. Dažniausiai tereikia pradėti. O pradėjus viskas tampa aiškiau. Kai žinote gaires, viskas tik geryn.

Stereotipas Nr. 4 – jei neišmokai, tai… neišmokai

Dar viena nusistovėjusi „taisyklė“ – tiems, kam, pavyzdžiui, per 50, mokytis neverta. Vieni šitokiais teiginiais tiki, o kiti tik nusijuokia. Ir pastarieji (tie, kurie nusijuokia) paprastai yra teisūs. Net jei įkopėte į dešimtą dešimtį, niekas nedraudžia užsiregistruoti į anglų kalbos pamokas.

Išdėsčius visas šias mintis tampa lengviau suprasti, kad trafaretinės nuostatos nelabai nusipelno palaikymo. Mokymasis neprivalo būti labai ilgas ir nuobodus, išmokti gali ne tik vunderkindai, be to, nėra amžiaus cenzo, nuo kada (neva) užsienio kalba nelenda į galvą. Geriausias variantas – pripažintos anglų kalbos pamokos, kuriose ne tik mokomasi, bet ir iš tiesų išmokstama.

Linkime ir jums nenukabinti nosies. Pradėjus gilintis į užsienio kalbos subtilybes paaiškėja, kad viskas nuostabu. Taip nuostabu, jog šypsena plati, o kalbos mokėjimo lygis – žymiai aukštesnis nei buvo.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *