Lietuviai – vis labiau perka internetu. Kokie veiksniai tai lemia?

Silver Imac, Apple Magic Keyboard, and Magic Mouse on Wooden Table

Covid-19 išugdė labai daug naujų įpročių, kurie mūsų gyvenime šiomis dienomis jau tapo norma. Vienas iš jų yra internetinė prekyba, kuri šiuo metu džiugina ne tik patogumu, tačiau taip pat ir kur kas mažesnėmis kainomis, kadangi internete jas pamatyti yra kur kas paprasčiau, juolab, mažesnė kaina tikrai nereiškia blogesnės kokybės.

Pirkimas internetu – puiki galimybė gauti geriausią kainos bei kokybės santykį, sutaupyti daug laiko, mėgautis, kai viskas padaryta už Jus. Jeigu iki šiol niekada neteko išdrįskite ir tai atvers Jums patogumo galimybes.

Mažesnė kaina – visada prioritetas

Nesuklysime pasakę, kad lietuviai yra labai taupūs žmonės, tad jie dažniausiai nori investuoti kuo mažiau, tačiau gauti kuo daugiau. Internetinė prekyba suteikia tokią galimybę, kadangi virtualiame pasaulyje galima kur kas paprasčiau pamatyti akcijas, kuris leidžia sutaupyti. 

Žinoma, akcijos nemažina kokybės. Bent jau daugeliu atveju. Štai todėl reikia detaliai susižinoti – kodėl ta akcija yra taikoma. Jeigu ne dėl galimo broko – tokiu atveju siūlome pasinaudoti ja tuo pačiu sutapyti, sumokėti mažiau, tačiau gauti tai, ko Jums reikia.

Žinoma, sekti pasiūlymus internete yra kur kas paprasčiau, tad tai taupo laiką ir tuo pačiu taupo Jūsų pinigus.

Skuba – XXI amžiaus palydovas

Taip pat galima pastebėti, kad šiais laikais žmonės labai daug visko veikia, jie labai daug skuba, tad paprasčiausiai norisi, kad kuo daugiau darbų būtų atlikta už juos. Kadangi internete galima greitai ir paprastai palyginti variantu ir laukti, kol jie bus pristatyti iki namų durų, žinoma, tai tampa paslauga, kurios reikia vis daugiau žmonių.

Svarbiausia rasti patikimą prekybos vietą, kurioje siūlomi ne tik geros kainos bei kokybės gaminiai, tačiau taip pat ir patrauklus jų pristatymas. Dažniausiai tik tiek ir tereikia, kad prekyba būtų kur kas malonesnė.

Pirkimas internetu – patraukli galimybė greitai, pigiau ir paprastai gauti tai, ko Jums reikia, kas taupo Jūsų laiką ir atveria galimybes mėgautis pirkimu.

Parengta pagal IT apžvalgų portalo Įvertink IT pranešimą spaudai.

Sugrįžtantys klientai – parduotuvės sėkmės rodiklis?

el prekyba

Skaitmeninė rinkodara tapo viena svarbiausių strategijų naudojant padidinti pardavimus ir pritraukiant naujus klientus. Jau gerą 10 metų skaitmeninė rinkodara užima svarbiausias pozicijas sekant, analizuojant ir taupant įmonės resursus. Jos dėka, įvairios kompanijos ir pavieniai asmenys sėkmingai pradėjo elektroninę prekybą.

Taikant tam tikras rinkodaros strategijas ir lakantis disciplinos, bei tinkamai valdant biudžetą, galima tikėtis pasiekti norimų rezultatų vos per kelis mėnesius ar netgi greičiau. Puikus išmanymas įvairių socialinių platformų ir analitinių įrankių, parduotuvės matomumą ir žinomumą gali pakelti net keletą kartų. To pasekoje, elektroninę ar bet kurią kitą prekybą vykdantys asmenys sulauks daugiau klientų, žinučių ir susidomėjimo jų produktais ar paslaugomis. Vienintelis klausimas pasiekus ir atkreipus potencialių klientų dėmesį kylą, kaip Juos susigrąžinti atgal, dar ne vienam apsilankymui? Čia ir prasideda sunkiausias darbas. Kaip pavyzdį paminėsiu, puikią apatinio trikotažo parduotuvę – Apatinukai. Tai seksualaus apatinio trikotažo krautuvėlė kuri pirmiausią skiria savo dėmesį nepriekaištingai išvaizdai, reputacijai ir prekių kokybei. Kuomet kokybiškų prekių asortimentas ir pasiūlą yra užtikrinti, tuomet visas dėmesys yra skiriamas klientui. Čia ir yra viena pagrindinių priežasčių, kodėl seksualaus apatinio trikotažo parduotuvė klesti ir plečiasi. Jūs perskaitėte visiškai teisingai, kad pirmiausia pasirūpinama tinkama pasiūla ir tik tada klientais. Nes jeigu pasiūlos nebus, nebus ir galimybės, kaip tinkamai pasirūpinti savo potencialiu klientu. Šiuo atveju apatinis trikotažas ir seksualūs apatiniai yra aukščiausios kokybės ir už geriausią kainą. Todėl pritaikius tinkamas internetinės rinkodaros strategijas, mes galime skirtį visą dėmesį klientų paieškai ir jų norų patenkinimui. Būtent šias dvi strategijas naudoja Apatinukai parduotuvė. Pasitelkiant aukščiau minėtus internetinės rinkodaros įrankius, galime matyti, kiek per mėnesį klientų sugrįžtą į elektroninę parduotuvę Apatinukai.lt. Būtent kokybiškos prekės ir aptarnavimas leidžia klientams suprasti, jog jie yra visada maloniai laukiami užsukti į fizinę parduotuvę Raugyklos g. 19, Vilnius. Internetinę parduotuvę visada galite rasti adresu: www.apatinukai.lt

Pabaigai norėčiau paminėti, jog darbas su klientais yra begalo svarbi verslo auginimo ir išlaikymo dalis, todėl kiekviena įmonė turėtų skirti daugiau dėmesio savo potencialiems ir esamiems klientams, nes tai juk vienas iš sėkmės rodiklių.

Internetinių parduotuvių kūrimas užtrunka ilgiau? 3 priežastys, kodėl…

internetinių parduotuvių kūrimas

Šis straipsnis skirtas tiek užsakovams, kurie užsako interneto parduotuves, tiek jų kūrėjams, kurie kas dieną kuria el. komercinius projektus ir dažnai nenoriai išlenda iš savo komforto zonos. Kodėl vėluojama su internetinių parduotuvių kūrimu? Pateikiame tris priežastis, kurias išsprendę pagerinsite ir kūrimo procesą, ir kliento lūkesčiai bus patenkinti.

Netiksli techninė užduotis

Internetinių parduotuvių kūrimas ilgiau užtrunka dėl to, kad iš karto su klientu nesusitarta, kas bus reikalinga. Tada proceso metu atsiranda papildomų funkcijų. Labai svarbus yra pirmojo tekstavimo momentas, kai užsakovas pamato beveik realią el. parduotuvę. Iš karto kyla minčių: reikia dar to, ano ir trečio…

Palaukite, ar tikrai tas, anas ir trečias buvo aptartas bendradarbiavimo pradžioje? Gal tie darbai gali būti perkelti į kitą etapą?

Dažnai klientas pats nenori gilintis į techninę užduotį. Sumurma „jūs geriau žinote, kaip daryti“ ir patapšnojęs per petį išlekia savo reikalais. Neleiskite jam tokių dalykų – supažindinkite su visomis funkcijomis, kad jis suvoktų, ką gaus iš tikrųjų. Taip jam pačiam bus daug šoko.

Tekstai ir duomenys

Ne kartą internetinių parduotuvių kūrimas užtruko kelis mėnesius ilgiau, nei planuota, nes trūko tekstų ir realių produktų aprašymų bei iliustracijų. Kūrėjai baksnoja pirštu į kliento pusę – „tai jie nesudėjo, nepasirūpino…“. Kaltė čia abipusė. Vieni neperspėjo, kiti nesirūpino, paliko paskutinei minutei. Rezultatas – keli papildomi mėnesiai, neapmokėtos sąskaitos, stresas, direktorių posėdžiai ir santykių aiškinimasis ir pan.

Kūrėjai turėtų turėti partnerius tekstų rašytojus ir duomenų sukėlėjus, kuriuos galėtų pasiūlyti savo apsnūdusiems klientams į pagalbą. Aišku, ne už dyką.

Prasta komunikacija

Komunikacija yra esminis bet kurios verslo paslaugos momentas. Kai bendraujama padrikai, keičiasi atsakingi asmenys, kyla daug nesusipratimų. Patarimas tik vienas – el. parduotuvės kūrimo procesą turi kontroliuoti vienas žmogus iš kliento pusės ir vienas iš kūrėjų. Kai pastabos ateina iš direktoriaus, biuro administratorės ir valytoja dirbančios direktoriaus žmonos, gana sudėtinga sukurti produktą, kuris tenkintų visas tris personas. O juk būna dar sudėtingesnių situacijų, kai direktorius bendrauja su projektų vadovu, tuo tarpu biuro administratorė viską aptarinėja su programuotoju. Sugedęs telefonas sugaišina labai daug laiko ir išeikvoja resursų, todėl komunikacijos sutvarkymas – prioritetinis uždavinys.

Jei šias tris priežastis pavyktų pažaboti, elektroninių parduotuvių kūrimas vyktų kur kas geriau. Su tuo sutinka ir www.tinkers.lt kūrėjai.

Pirkėjų įvertinimai – svarbi interneto rinkodaros dalis

įvertinimai ir atsiliepimai internetuInterneto rinkodaros specialistai kas dieną savo klientų dėmesį atkreipia dėl pirkėjų įvertinimų ir atsiliepimų – rūpinkitės jais ir jūsų el. komercijos projektus lydės sėkmė. Tai aktualu visoms paslaugas teikiančioms įmonėms, ne tik el. parduotuvėms. Teigiami ir neigiami įvertinimai, komentarai ir klientų nuomonė yra labai svarbi. Visada tokia buvo ir ne tik internetiniame pasaulyje. Jei kirpykloje gerai kerpama, o restoranas skaniai maitina ir maloniai aptarnauja klientus, tai garsas apie šias įmones ar jose dirbančius žmones pasklis toli. Reikia tik išnaudoti nemokamas interneto galimybes.

Pasižiūrėkite į didžiausią pasaulyje el. parduotuvę Aliexpress, kur visas verslas pagrįstas atsiliepimais ir lankytojų įvertinimais. Kai lankytojas drąsiai pažymi, kad prekė atėjo laiku, pakuotė nesuplėšyta, o joje dar rado mažą dovanėlę, kitiems tai ženklas pirkti iš šio pirkėjo, o ne kito, siūlančio panašią prekę.

Lietuviškoje erdvėje yra rekvizitai.lt – informacija apie įmones, kur galima komentuoti ir palikti atsiliepimus. Taip pat ir įvertinti įmonę žvaigždutėmis. Tiesa, jos nelabai ką lemia, tačiau nuomonę susidaryti galima.

Dar viena vieta palikti savo įvertinimą – Google Verslui puslapis, kuris rodomas paieškoje. Jį ten reikia specialiai užregistruoti pateikiant adresą, tačiau yra galimybė ir komentuoti bei vertinti. Kai žmogus ieškos įmonės ir pamatys įvertinimus, juos paskaitys, galės susidaryti tinkamą nuomonę apie pardavėją.

Facebook puslapis yra dar viena erdvė, kurioje galima palikti atsiliepimus ir įvertinimus. Tai galima padaryti įmonės Facebook puslapyje, skyrelyje „Reviews“. Tiems, kas specialiai domėsis įmone ir jos veikla socialiniuose tinkluose, tokie atsiliepimai bus naudingi.

Lietuvoje yra dar viena galimybė įvertinti el. parduotuvę. Tai projektas Evertink.lt, kuris siūlo galimybę surinkti objektyvius įvertinimus ir komentarus. Problema mūsų interneto platybėje yra ta, kad nemažai įvertinimų yra iš konkurentų, o ne realių klientų Dėl to objektyvaus vaizdo susidaryti neišeina. Jei 5 klientai įvertins aukščiausiais balais, pakaks konkurentui ateiti iš 5 skirtingų kompiuterių ir pabalsuoti neigiamai. Tada vertinimas sumenks per pusę. Tokia taktika labai paplitusi, todėl ir gimė projektas, kuriame pateikti galima tik objektyvius atsiliepimus ir įvertinimus. Neigiami atsiliepimai ir įvertinimai? Kiekvienas geras rinkodaros specialistas sugebės iš neigiamo gauti daugiau naudos, nei iš teigiamo. Reikia tik kultūringai bendrauti su klientais ir nesileisti į asmeniškumus.

Įvertinimai internete svarbūs, tik gaila, kad daugelis verslininkų dar nesuprato jų naudos ir nesistengia ieškoti sprendimų kurie padėtų gauti daugiau gerų įvertinimų.

El. parduotuvių kūrimas: mitai ir tikrovė

interneto puslapių kūrimasApie el. parduotuvių kūrimą verslininkai yra prisiklausę gandų ir plepalų iki kaklo… Laikas atversti visas (turimas) kortas ant stalo ir paaiškinti, kas ir kaip. Pabandysime trumpai bet aiškiai pakomentuoti dėl tam tikros informacijos, sklandančios el. komercijos versle jau kurį laiką.

El. parduotuvę susikurti lengva

Paklauskite tų, kurie el. komercija užsiima jau daugiau nei 5 metus. Jie pasakys, ar iš tikrųjų yra sukurti lengva. Galima internete rasti įrankių, kurie padeda greitai susikurti el. parduotuvę. Galima nuomotis, galima ieškoti kitų lengvų būdų pradėti savo internetinį verslą, tačiau patikėkite, el. parduotuvių kūrimas – velniškai sunkus procesas. Jei norite turėti gerą įrankį, tada tikrai lengvu grobiu nesuviliosite nieko.

El. parduotuvė yra ne žaislas. Tai įrankis, padedantis prekiauti. Tai ir vadybininkas, ir parduotuvė viename. Todėl čia nieko negali būti lengvo. Be to, susikūrus parduotuvę pardavimai iš dangaus nekrenta – reikia sunkiai dirbti su srautu, nuolaidomis, akcijomis, partneriais ir interneto rinkodara. Nusiteikite sunkumams, jei patys viską koordinuosite ir organizuosite.

El. parduotuvė = sėkmingas verslas

Neapsigaukite. Verslas yra pati prekyba, o el. parduotuvė yra tik priemonė savo tikslui pasiekti. Tai įrankis, virtualus pagalbininkas. Susikūrus elektroninę parduotuvę dar nereiškia, kad verslas bus sėkmingas. Internete gana mažos pardavimų maržos, todėl uždirbti gana sunku, ypač, jei prekės kainuoja 1-30 eur. Reikia didelių investicijų į reklamą, kad jūsų verslas internete pradėtų „suktis“. Priešingu atveju, būsite pasmerkti klientų laukimui ir savęs žlugdymui. Sėkmė priklauso nuo lankytojų srauto ir reklaminių akcijų. Nauja parduotuvė tokių investicijų dažniausiai negauna, tad apie verslo sėkmę iš karto pasakoti nevertėtų.

Nelegalus verslas?

Kai kas mano, kad interneto parduotuvės yra nelegalus verslas. Pasižiūrėkite kontaktuose – ar ten normali įmonė, ar tik dar vienas žmogus, turintis šiek tiek laisvo laiko ir darantis „biznį“. Visos e.l parduotuvės yra kaip ant delno VMI ir SODRAI. Reikia mokėti mokesčius, samdyti buhalterį. Nuolatos konsultuotis su valdžia – nebūtina, bet kartais naudinga. Jokių neteisėtų sandėrių tiems, kas priprato „kombinuoti“.

El. parduotuvės kūrimas – per 1 dieną

Tai mitų mitas. El. parduotuvių kūrimas geriausiu atveju trunka 1 mėnesį mažiausiai, bet ne dieną. Kartais kuriama ir kelis mėnesius. Per dieną el. verslas neišvystomas, nereikia turėti jokių iliuzijų. Tai nėra greitas darbas, nes ir neturi būti. Pats el. parduotuvių kūrimas yra procesas ne tik programuotojams, dizaineriams, bet ir užsakovui – jis mokos elgtis kiek kitaip, lygina realios ir internetinės prekybos skirtumus, pratinasi prie naujo įrankio, kuris yra gana sudėtingas ir įvairiapusis. Dėl to kūrimo procesas trunka kur kas ilgiau. 5 prekes įsidėti galima, bet ar jau kitą dieną jas parduosite?

Kaip įmanoma išvengti visokių minėtų nesklandumų? Paprasčiausiai – susirasti patikimus partnerius, kurie moka ir gali kurti el. parduotuves.

 

Televizoriai – ar lengva išsirinkti?

televizoriaiRinkoje savo prekes siūlo daugybė televizorių gamintojų. Savo produkciją kiekvienais metais jie vis atnaujina ir papildo. Tad televizorių pasirinkimas milžiniškas, o kaipgi išsirinkti tą vienintelį, jums patį tinkamiausią TV?

Paprastai pirkėjus labiausiai domina dideli televizoriai. Tačiau atminkite, kad televizorius turėtų stovėti tam tikru atstumu nuo jūsų sėdimų vietų. Tai svarbu tinkamai rodomo vaizdo kokybei. Tad jeigu televizoriaus įstrižainė didelė, tai ir kambario išmatavimai turi būti proporcingi. Žinoma, naujausių technologijų televizorius galima žiūrėti ir iš labai arti, tačiau komforto zoną vis dėlto turėtumėte išlaikyti, rekomenduojama, kad atstumas iki televizoriaus būtų tris kartus didesnis nei jo ekrano įstrižainė.

Kaip ir visos elektronikos, taip ir televizorių, technologijos, o tuo pačiu ir mados kinta labai sparčiai. Pavyzdžiui, šiuo metu, palyginus nedaug parduodama plazminių televizorių, nes jie  dažniau reikalingi ne namuose, o baruose ar kitos viešose vietose, kadangi jų raiška išlieka puiki iš bet kurios stebėjimo zonos. O štai eiliniai pirkėjai mielai renkasi LCD televizorius su LED foniniu apšvietimu. Šie televizoriai išsiskiria didesniu kontrastu ir aukšta raiška, be to jų mažos energijos sąnaudos, o kaina prieinama.

Dabar parduotuvėse galima įsigyti ir išmaniųjų televizorių. Tačiau atlikti tyrimai ir apklausos rodo, kad Lietuvoje praktiškai kas antras naudojasi asmeniniu kompiuteriu, o daugiau kaip 90 % kompiuterių yra prijungti prie interneto. Ką jau kalbėti apie išmaniųjų telefonų ar planšetinių kompiuterių panaudojimą. Tad kyla klausimas, kaip labai jums reikalingas dar vienas išmanusis prietaisas, nors televizorius, turintis interneto prieigą, yra labai patogi priemonė, kuria gali naudotis visa šeima savo poreikiams.

Kaip žinia, televizoriai nuolat papildomi naujomis funkcijomis, kurias eiliniai pirkėjai net ne visuomet ir žino. Tad dažniausiai visos modernios televizoriaus funkcijos nėra išnaudojamos. Tuo tarpu visa tai kelia televizoriaus kainą. Todėl specialistai atkreipia dėmesį, kad, renkantis televizorių, svarbiausi yra vartotojo poreikiai. Tad pirmiausia įvertinkite juos ir tik tada rinkitės patį televizorių, o ne pulkite tiesiog pirkti brangaus, didelio naujausių technologijų prifarširuoto įrenginio, efektas gali būti priešingas ir nuviliantis. Svarbiausia, kad televizoriuje būtų universalios HDMI ir USB jungtys audio ir vaizdo technikai.

 

Interneto puslapių kūrimas ir „debesis“

interneto puslapių kūrimasInterneto puslapį kurti kartais užtrunkama. Nesigilinsime į detales, tačiau priežastys yra tikrai aiškios – nesusikalbėjimas ir efektyvaus darbo modulio trūkumas. Kartais ir dėl to, kad nesinaudojama „debesies“ programomis ir sprendimais.

Kaip interneto puslapių kūrimas susijęs su „debesiu“? Kodėl jie dirba kartu?

Pirmiausia, tikriausiai žinote, kad „debesies“ technologijos reiškia resursus, kurie yra nusamdomi ir naudojami tik tada, kai reikia. Tai informacija ir duomenys laikomi nutolusiuose vienas nuo kito laikmenose, todėl yra saugu ir patikima. Kokias „debesies“ technologijas naudoja Lietuvos verslininkai ir interneto svetainių kūrėjai?

Talpinimas

Interneto puslapis turi būti patalpintas serveryje. Jis gali būti patalpintas įmonės serveryje arba „debesyje“, kur visi duomenys bus saugūs. Rinktis galima ir ten ir ten, taip sukuriamas „hibridinis debesis“, kuris yra ypač populiarus pasaulyje, o Lietuvoje dažniausiai sutinkamas finansiniame sektoriuje. Paprastai interneto svetainei „debesis“ nėra reikalingas tol, kol į ją neplūsta tūkstančiai lankytojų per dieną. Kai srautas padidėja, geriausia ją talpinti būtent galingesnėmis savybėmis pasižyminčioje aplinkoje.

Projektų valdymas

Interneto puslapių kūrimas – gana sudėtingas procesas. Jame daug skirtingų žmonių turi padaryti skirtingus darbus, kurie priklauso vienas nuo kito. Klientas nepatvirtino dizaino -> dizaineris negali jo paruošti „karpymui“ -> programuotojas negali pradėti kurti HTML ir „vilkti“ ant turinio valdymo sistemos. Viskas susiję labai tampriai, todėl sugriuvus vienam mechanizmui, išsiderina visas variklis ir projektas stoja. Tam naudojami specialūs „debesies“ įrankiai, padedantys suvaldyti visus procesus. Dažniausiai dirbama Agile principais paremtais įrankiais, kurie naudojami tiek kūrėjų, tiek klientų pusėse.

„Dropbox“ ir kiti

Informacijos dalinimasis – svarbiausias bendradarbiavimo momentas. Siuntinėti el. paštu daug duomenų – neefektyvu. Tam naudojamos nemokamos „debesies“ talpyklos, pavyzdžiui, „Dropbox“, Google Diskas, OneDrive iš Office 365 ir kiti. Juose gali būti laikomi projekto aprašymai, eskizai ir kiti reikalingi failai visiems projekte dalyvaujantiems žmonėms – klientams ir kūrėjams. Interneto puslapių kūrimas reikalauja kruopštumo, dokumentacijos, tad nemokamos talpyklos tam kuo puikiausiai tinka.

Testavimas

Yra toks dalykas, kaip testavimas. Jo tikslas – patikrinti sistemą ar įrankį prieš paleidžiant į viešumą, kaip jis susitvarko su kritiniais vartotojų srautais. Tai daroma sukuriant tūkstančius netikrų vartotojų („botų“) ir paleidžiant juos į viešai neprieinamą įrankį. Tada stebima, kas stringa, kur galima pasitaisyti, kad būtų vartojama mažiau serverio resursų. Toks testavimas galimas tik turint didelius resursus atsargoje ir specialius „debesies“ įrankius. Jis naudingas visiems įrankiams, kurie gali netikėtai sulaukti daug lankytojų, pavyzdžiui, po paminėjimo užsienio ar Lietuvos žiniasklaidoje.

„Debesis“ – neatsiejamas interneto svetainių kūrėjų palydovas ir darbo įrankis. Su juo dirbti galima kur kas efektyviau.

SEO paslaugos: tvarka ir populiarumas

SEO paslaugosJei savo plėtojamą verslą bandote „apgyvendinti“ internetinėje erdvėje, Google jums yra tarsi keiksmažodis (o gal – Dievas), kurio pamiršti negalite net ir nakties metu. Dauguma Lietuvos interneto vartotojų naudoją būtent šią  paieškos sistemą, ieškodami jiems aktualios informacijos bei prekių ar paslaugų įsigijmui. Atrodytų, kelias į didesnius lankytojų srautus bei potencialiai augančias pardavimų apimtis aiškus – patekti į aukštą poziciją tarp Google siūlomų nuorodų pagal konkrečius raktinius žodžius.  Problema atsiranda suvokus, jog tai nėra taip paprasta: Google – ne guminis, o norinčių tapti geriau matomais internete – daugybė. SEO paslaugos – stebuklingas receptas, galintis padėti aplenkti konkurentus pozicijos paieškos sistemoje atžvilgiu. Pradedant rimčiau domėtis šia galimybe, pagalvokite, ar iki galo suvokiate šios sąvokos esmę? Tikėtina, jog, susipažinus su esminiais paslaugos aspektais, paaiškės, jog tai yra būtent tai, ko jums ir reikia.

Kalbant techniškai, SEO – internetinių svetainių pritaikymas paieškos sistemoms. Na, o dabar paprasčiau. Paieškos sistemos turi tam tikrus reikalavimus, remiantis kuriais, nusprendžia, kokia eilės tvarka nuorodas į svetaines, kaip rezultatą pagal konkretų raktinį žodį, pateikti interneto vartotojams. Kaip jau minėjome, kiekvienas geidžia atsidurti aukščiau ir gauti galimybę pirmiau už konkurentus pristatyti siūlomų prekių ar paslaugų asortimentą. SEO paslaugos – tai visuma darbų, atliekamų siekiant gerinti konkrečios svetainės reitingą paieškoje.

Internetinės svetainės kūrimas – labai konkretus ir šabloniškas veiksmas, tuo tarpu SEO paslaugos apjungia keletą tarpusavyje susijusių darbų, kuriuos atliekant būtina reaguoti į nuolatinių reikalavimų kaitą. Galima išskirti dvi esmines SEO  paslaugų sritis:

  • Darbai svetainės viduje (vidinis SEO).

Egzistuoja konkretūs reikalavimai, kuriais vadovaujantis, internetinė svetainė turi būti sutvarkyta techniškai. Tik struktūriškai tvarkingą tinklapį paieškos sistemos robotai pastebi ir yra pajėgūs išanalizuoti. Šiame etape pro akis nepraleidžiamas ir tinklapio turinys. Tekstai turi būti orientuoti ne tik į Google reikalavimus (vienas svarbiausių – turinio unikalumas), tačiau būti informatyvūs, suprantami ir įdomūs eiliniam klientui, dėl kurio dėmesio būtent ir stengiamasi.

  • Darbai didinant svetainės populiarumą internetinėje erdvėje (išorinis SEO).

Kai tinklapis sutvarkytas taip, jog yra priimtinas tiek paieškos robotams, tiek ir realiems asmenims, būtinos SEO paslaugos, orientuotos į informacijos apie jį sklaidą. Dažniausiai pasitelkiami visi legalūs (egzistuoja „juodasis“ SEO, žadantis greitesnius, tačiau neleistinais būdais pasiektus rezultatus, už kuriuos taikomos griežtos sankcijos) ir konkrečiai svetainei tinkami būdai: SEO tekstai, tinklaraštis, nuorodų talpinimas panašios tematikos svetainėse, socialiai tinklai, mokama reklama ir kita.

SEO paslaugos patrauklios tuo, jog sunkiu ir ilgu darbu (tai – pagrindiniai minusai) užtarnauti rezultatai yra ilgalaikiai – iš pasiektos pozicijos paieškos sistemoje taip greit „išspirtas“ nebūsi. Tačiau svarbiausia, jog praplečiamas lojalių klientų ratas – tų, kurie pas tave ateina tiesogiai, o ne per tarpininkus (pavyzdžiui, ieškodami informacijos Google).

Stacionarūs kompiuteriai prieš nešiojamus – kas geriau?

stacionarūs kompiuteriaiKompiuteris vis labiau tampa neatsiejama modernios visuomenės gyvenimo dalimi. Be jo sunku būtų neatsilikti nuo naujienų ir viso pasaulio pažangos. Dėka stacionarių ir nešiojamų kompiuterių šiandien galima atlikti pačius netikėčiausius darbus, tačiau rinktis vieną iš šių dviejų būtų nepaprastai sunku. Stacionarūs kompiuteriai ar nešiojami? Pasirinkimas nėra vienas iš lengvųjų, tačiau kiekvienai situacijai galima rasti geriausią sprendimą.

Kai su kompiuteriu dirbama dažnai ir iš jo paprastai reikalaujama daug, stacionarus kompiuteris šioje situacijoje, ko gero, gali pasitarnauti geriausiai. Daug vietos užimanti aparatinė įranga užtikrina ne vien rimtą technikos įvaizdį, bet ir spartą, patogumą bei komfortą, kuris būtinas siekiant atlikti didelius darbus su sudėtingomis programomis. Erdvi darbo aplinka, keli tarpusavyje sujungti monitoriai bei galingas kompiuteris leidžia pasimėgauti tikra technikos pažanga.

Tenka pripažinti, jog nebūtinai stacionarūs kompiuteriai gali būti spartūs ir labai galingi. Panašių specifikacijų gali būti gaminami ir nešiojami kompiuteriai, tačiau jie ne visuomet užtikrina geriausius pojūčius dirbant ar pramogaujant. Pernelyg mažas ekranas, atminties stygius ar tiesiog patogumo klausimai gali atgrasyti nuo šio kompiuterio pasirinkimo, tačiau tokį produktą ypač patogu rinktis tuomet, kai su juo planuojama dažnai kur nors keliauti. Jei kompiuteriu naudositės ne vienoje vietoje ir norėsite jį pasiimti kartu su savimi, nešiojamas kompiuteris bus tas gaminys, kurio jums neišvengiamai prireiks.

Dirbti, mokytis ir pramogauti dabar galima ne tik užsidarius tarp keturių sienų. Dabar kompiuterį juk patogu nešiotis su savimi bet kur. Studentui, moksleiviui ar nepriklausomam piliečiui toks sprendimas yra daugiau nei patogus ir reikalingas. Dabar, kai gyvename pasaulyje, kuriame technologijos valdo mūsų kasdienybę, net ir menkiausias atitrūkimas nuo kompiuterio ir interneto gali prislėgti prie greito gyvenimo tempo prisitaikiusius žmones. Nešiojamas kompiuteris visuomet bus šalia, kai reikės atlikti darbus.

Mokytis ar dirbti galima įvairiai, todėl nešiojami kompiuteriai tampa pasirinkimu tiems, kurie dažnai keičia aplinką ir svarbią informaciją laiko su savimi. Tuo tarpu stacionarūs kompiuteriai reikalingi tuomet, kai įprastų neužtenka, kai reikia spartesnės ir efektyvesnės pagalbos darbams atlikti. Tai gali būti puikus ir labai patogus įrankis, tad nuvertinti to tikrai nereiktų.

Svarbiausi Google AdWords privalumai

google adwordsGoogle AdWords reklama – viena svarbiausių šiuolaikinės internetinės reklamos priemonių, užtikrinanti itin aukštus rezultatus. Kad suprastume, kodėl minėtoji reklama sulaukia vis didesnių investicijų, visų pirma reikėtų pakalbėti apie pačią Google paieškos sistemą. Atlikti tyrimai patvirtino, kad minėtoji sistema yra populiariausia prekių ir paslaugų paieškos priemonė visame pasaulyje (Lietuvoje Google naudojasi daugiau nei 90 proc. interneto vartotojų), tai reiškia, kad jei esate verslininkas ir norite padidinti pardavimo rodiklius, turite būti pastebėti. Google AdWords yra priemonė, užtikrinanti jūsų skelbimo matomumą – šis bus rodomas pirmojo puslapio viršuje arba dešiniame lango šone. Naudotis AdWords reklama nėra sunku, be to, jei patys negalite šiam darbui skirti laiko, internetinės rinkodaros specialistai suteiks visus jūsų lūkesčius atitinkančias paslaugas.

Tikslinės auditorijos pasiekimas

Google AdWords orientuojasi į tikslinę auditoriją, t. y. reklama rodoma suinteresuotiems vartotojams, sąmoningai įvedusiems pageidaujamą raktinę frazę į paieškos laukelį, t. y. vartotojams, ieškantiems tam tikros kategorijos prekių ar paslaugų. Tinkamai parinkta reklama atkreips vartotojo dėmesį ir pabrėš jūsų išskirtinumą.

Rezultatų stebėjimas ir operatyvus valdymas

Google AdWords užtikrina reklamos stebėjimą realiu laiku ir siūlo lengvai įgyvendinamus redagavimo, atnaujinimo ir tobulinimo darbus. Priešingai nei kitos reklamos priemonės, AdWords sistema leidžia matuoti kampanijos efektyvumą, t. y. jūs galėsite stebėti, kiek žmonių pamatė jūsų reklaminį skelbimą, kiek iš jų susidomėjo jūsų pasiūlymu ir apsilankė jūsų svetainėje. Be to, galėsite analizuoti, kurios prekės ar paslaugos sulaukė didžiausio lankytojų dėmesio ir kuriame svetainės puslapyje klientas praleido daugiausiai laiko. Gauti duomenys leis tiksliau planuoti naujas reklamos priemones ir leis pasiūlyti visus klientų lūkesčius atitinkančius gaminius.

Reklama, kuri neerzina

Vienas svarbiausių šios reklamos privalumų yra jos neįkyrumas. Jūsų paslaugos ir prekės siūlomos tik suinteresuotiems klientams, kurie įveda atitinkamą raktinę frazę į paieškos laukelį. Atlikti tyrimai patvirtino, kad per jėga brukama ir nuolatos primenama reklama interneto vartotojus ima erzinti. Tuo tarpu AdWords sistema užtikrina, kad reklama bus pateikiama tik suinteresuotiems vartotojams, kitaip sakant, reklama bus vertinama kaip naudingas informacijos šaltinis, o ne per prievartą brukamas šlamštas.

Patogi apmokėjimo sistema

AdWords reklama vertinama dėl itin patogios ir efektyvios mokėjimo sistemos – klientas moka ne už miglotus pažadus, o už rezultatą, t. y. mokama už paspaudimą ant skelbimo, o ne už jo parodymą. Kitaip sakant, mokėti reikia tik tuo atveju, jei potencialus klientas iš tiesų susidomi jūsų reklama ir nusprendžia apsilankyti jūsų tinklalapyje. Mokėjimo sistema nėra ribojama nei laiku, nei minimaliomis išlaidomis – viskas priklauso nuo jūsų norų, lūkesčių ir pageidavimų.