Kelionės – verslas, reikalaujantis daugiau IT sprendimų nei el. parduotuvės

Lėktuvų bilietų sistemaŠiandien norėtųsi apžvelgti vieną iš elektroninio verslo rūšių, kuris savo IT sprendimais gerokai lenkia jau gana tradicinėmis tapusias el. parduotuves. Tiesa, abu verslai priklauso tai pačiai el. komercijos kategorijai, nes ir vienur, ir kitur piniginiai srautai eina elektroniniu pavidalu, o tai ir yra el. komercijos esmė.

Kelionės yra prabangos prekė/paslauga. Greičiau paslauga, nei prekė, nes neparduodama nieko konkretaus. Iš tikrųjų parduodami tam tikri paslaugų paketai, su kuriais susiduria savarankiškai keliauti susiruošę žmonės.

  1. Apgyvendinimo paslaugos – viešbučiai, apartamentai kartu su patalynės keitimu, valymu ir aptarnavimu;
  2. Lėktuvų bilietai arba nuskraidinimo ir grįžimo paslaugos specialiais arba reguliariais reisais. Jei kelionės autobusu, tai už autobusą;
  3. Transportavimo paslaugos (transfer) – bagažo ir keleivių nuvežimas iš oro uosto iki viešbučio, gido paslaugos.

Iš šių trijų elementų susideda kelionė. Kiekvienai iš šių paslaugų valdyti yra kuriama atskira IT sistema – programa, leidžianti suvesti turimų paslaugų  duomenis ir juos valdyti. Taip pat valdyti antkainius ir parduoti galutiniam vartotojui su tam tikromis nuolaidomis. Tai gana sudėtinga sistema, nes tokiais sprendimais rūpinasi kelionių organizatoriai, o naudojasi kelionių agentūros ir pavieniai agentai. Sistemos leidžia ir iš karto rezervuoti tam tikras paslaugas. Kai kurioms paslaugoms reikia papildomų veiksmų, kitoms viskas vykdoma automatiškai. Kalba eina apie lėktuvų bilietų pardavimus, kuriuose dalyvauja turizmo agentūros, turinčios leidimus prekiauti bilietais.

Naudojamų IT sistemų tikslas – palengvinti agentų darbą ir komunikaciją su paslaugos teikėjais. Įsivaizduokite, kaip būtų sunku apskambinti 10 Egipto ar Turkijos viešbučių, gauti patvirtinimą ar tą dieną laisvų vietų yra, tada rezervuoti lėktuvo bilietus ir dar keleivių ir bagažo pervežimo paslaugas. Tai kelios valandos tarptautinių pokalbių telefonu, 20 faksimilių, patvirtinančių užsakymus, mokėjimus, rezervacijas. Pusė kelionės kainos būtų skiriama agento darbui, o kita pusė – realioms paslaugoms. Tai labai smarkiai pakeltų kelionių kainas visame pasaulyje, o tai reiškia, kad keliauti ir poilsiauti galėtų tik labai turtingi žmonės.

Dėl IT sistemų efektyvumo ir spartumo, kelionės rezervavimui sugaištama iki valandos laiko, tad antkainis nėra labai didelis. Taip uždirba ir kelionių agentūra, ir klientas patenkintas žema kelionės kaina.

One Response to Kelionės – verslas, reikalaujantis daugiau IT sprendimų nei el. parduotuvės

  1. Tom says:

    Jei ne šiuolaikinės IT sistemos, tai ne tik komercinis darbas, bet ir daugelis kitų pasunkėtų dvigubai. IT ir internetas išlaisvina nuo ilgų darbo valandų ir sudėtingų operacijų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *