Kaip 2016 pasikeitė „Google Adwords” reklama?

buk-pirmas.ltTechnologijos nestovi vietoje, o šiemet, kaip niekad, „Google” pasistengė įsiklausyti į vartotojų poreikius ir pateikė naujų „Adwords” reklamos sprendimų. Google reklama buk-pirmas.lt ekspertų žodžiais.

Mobilieji įrenginiai

Nuo 2016 m. pavasario „Google” sustiprino algoritmo poveikį mobiliesiems įrenginiams. Prieš metus paleistas „mobiliesiems draugiškas” (angl. mobile-friendly) algoritmas tampa vis svarbesnis svetainių kūrėjų, rinkodaros specialistų ir verslininkų gretose.

Jeigu abejojate ar Jūsų svetainė yra draugiška mobiliesiems įrenginiams paspauskite šią testo nuorodą: https://search.google.com/test/mobile-friendly ir įveskite Jūsų svetainės URL.

Jeigu svetainė šiandien nedraugauja su mobiliaisiais, rytoj ją pritaikius, paieškos sistema automatiškai perindeksuos svetainę.

„Google” siunčia vienareikšmius signalus. Mobilieji įrenginiai – ateitis. Nepritaikyta jiems svetainė turi mažesnį srautą iš organinės SEO. Taip pat pagal mobiliuosius keičiasi „Google Adwords” skelbimai.

Daugiau teksto

Gera žinia ilgai kalbantiems ir dar daugiau rašyti mėgstantiems. Nuo šių metų „Google Adwords” skelbime leidžiamas didesnis simbolių skaičius. Skelbimo tekstas optimizuojamas pagal daugelio išmaniųjų telefonų ekrano dydį. Pagaliau skelbimą gali sudaryti net trys eilutės (dvi eilutės turinčios po 30 simbolių ir viena –  80 simbolių eilutė). Tai reiškia, kad elementų skaičius „Google Adwords” reklamos skelbime padidėjo beveik 50 proc.

„Google” atstovai teigia, kad atliktų tyrimų rezultatai neleidžia abejoti ilgesnio teksto nauda. Ilgesnės skelbimų antraštės padeda pateikti daugiau naudingos informacijos lankytojams.

Nuo šių metų rudens jau negalima kurti įprastų skelbimų tekstų. Taigi, reklamdaviai turi galimybę naudoti išplėstų tekstų skelbimo formatą.

Interaktyvūs skelbimai

„Google” reklamos specialistai vis dar neatsigauna po metų pradžioje „Google Adwords” reklamos skelbimų dešinėje monitoriaus pusėje panaikinimo. Tai kas anksčiau buvo laikoma „Google” reklamos vizitinė kortelė, šiemet nuėjo užmarštin, o specialistų reakcija į šį pokytį buvo sunkiai nuspėjama. Padidėjusi konkurencija įpareigojo susiveržti diržus ir pasitempti. Vietoj buvusių vienuolikos liko vos septynios „Google Adwords” reklamos pozicijos virš organinės SEO. Pradėta aktyviai dirbti su paskyromis ir reklamos tikslingumu. Bet, šast, praėjo vos pusmetis ir visi veržiasi diržus dėl interaktyvių „Google Adwords” reklamos skelbimų. Pastarieji atšuoliavo kaip neišvengiama svetainės ir mobiliųjų įrenginių draugystės tąsa.

Svarbu nepamišti, kad interaktyvių skelbimų dydis, išvaizda ir formatas vis dar koreguojami automatiškai. Dar svarbiau nuolat turėti omenyje, kad interaktyviems skelbimams taikomi tie patys „Google Adwords” reikalavimai, kaip ir įprastoms reklamos kampanijoms. Tekstas neturėtų viršyti daugiau nei 20 proc. vaizdo.

Taisyklės dabar ir visados

Yra dalykų, kuriuos „Google Adwords” negailestingai pakeitė ir tobulino, o yra principų, kuriais vadovaujasi ir panašu, kad vadovausis ateityje:

    • Ir toliau reklamdaviai kviečiami naudotis vaizdo reklamas ir taip užtikrinti skelbimo efektyvumą.
    • Nemokami skelbimų šablonai leidžia išbandyti įvairius pranešimus, spalvas, vaizdus.
  • Nepamirškime standarto. Visuose skelbimus ir toliau rasite konkretų mygtuką, raginantį veikti.

SEO paslaugos: tvarka ir populiarumas

SEO paslaugosJei savo plėtojamą verslą bandote „apgyvendinti“ internetinėje erdvėje, Google jums yra tarsi keiksmažodis (o gal – Dievas), kurio pamiršti negalite net ir nakties metu. Dauguma Lietuvos interneto vartotojų naudoją būtent šią  paieškos sistemą, ieškodami jiems aktualios informacijos bei prekių ar paslaugų įsigijmui. Atrodytų, kelias į didesnius lankytojų srautus bei potencialiai augančias pardavimų apimtis aiškus – patekti į aukštą poziciją tarp Google siūlomų nuorodų pagal konkrečius raktinius žodžius.  Problema atsiranda suvokus, jog tai nėra taip paprasta: Google – ne guminis, o norinčių tapti geriau matomais internete – daugybė. SEO paslaugos – stebuklingas receptas, galintis padėti aplenkti konkurentus pozicijos paieškos sistemoje atžvilgiu. Pradedant rimčiau domėtis šia galimybe, pagalvokite, ar iki galo suvokiate šios sąvokos esmę? Tikėtina, jog, susipažinus su esminiais paslaugos aspektais, paaiškės, jog tai yra būtent tai, ko jums ir reikia.

Kalbant techniškai, SEO – internetinių svetainių pritaikymas paieškos sistemoms. Na, o dabar paprasčiau. Paieškos sistemos turi tam tikrus reikalavimus, remiantis kuriais, nusprendžia, kokia eilės tvarka nuorodas į svetaines, kaip rezultatą pagal konkretų raktinį žodį, pateikti interneto vartotojams. Kaip jau minėjome, kiekvienas geidžia atsidurti aukščiau ir gauti galimybę pirmiau už konkurentus pristatyti siūlomų prekių ar paslaugų asortimentą. SEO paslaugos – tai visuma darbų, atliekamų siekiant gerinti konkrečios svetainės reitingą paieškoje.

Internetinės svetainės kūrimas – labai konkretus ir šabloniškas veiksmas, tuo tarpu SEO paslaugos apjungia keletą tarpusavyje susijusių darbų, kuriuos atliekant būtina reaguoti į nuolatinių reikalavimų kaitą. Galima išskirti dvi esmines SEO  paslaugų sritis:

  • Darbai svetainės viduje (vidinis SEO).

Egzistuoja konkretūs reikalavimai, kuriais vadovaujantis, internetinė svetainė turi būti sutvarkyta techniškai. Tik struktūriškai tvarkingą tinklapį paieškos sistemos robotai pastebi ir yra pajėgūs išanalizuoti. Šiame etape pro akis nepraleidžiamas ir tinklapio turinys. Tekstai turi būti orientuoti ne tik į Google reikalavimus (vienas svarbiausių – turinio unikalumas), tačiau būti informatyvūs, suprantami ir įdomūs eiliniam klientui, dėl kurio dėmesio būtent ir stengiamasi.

  • Darbai didinant svetainės populiarumą internetinėje erdvėje (išorinis SEO).

Kai tinklapis sutvarkytas taip, jog yra priimtinas tiek paieškos robotams, tiek ir realiems asmenims, būtinos SEO paslaugos, orientuotos į informacijos apie jį sklaidą. Dažniausiai pasitelkiami visi legalūs (egzistuoja „juodasis“ SEO, žadantis greitesnius, tačiau neleistinais būdais pasiektus rezultatus, už kuriuos taikomos griežtos sankcijos) ir konkrečiai svetainei tinkami būdai: SEO tekstai, tinklaraštis, nuorodų talpinimas panašios tematikos svetainėse, socialiai tinklai, mokama reklama ir kita.

SEO paslaugos patrauklios tuo, jog sunkiu ir ilgu darbu (tai – pagrindiniai minusai) užtarnauti rezultatai yra ilgalaikiai – iš pasiektos pozicijos paieškos sistemoje taip greit „išspirtas“ nebūsi. Tačiau svarbiausia, jog praplečiamas lojalių klientų ratas – tų, kurie pas tave ateina tiesogiai, o ne per tarpininkus (pavyzdžiui, ieškodami informacijos Google).

Svarbiausi Google AdWords privalumai

google adwordsGoogle AdWords reklama – viena svarbiausių šiuolaikinės internetinės reklamos priemonių, užtikrinanti itin aukštus rezultatus. Kad suprastume, kodėl minėtoji reklama sulaukia vis didesnių investicijų, visų pirma reikėtų pakalbėti apie pačią Google paieškos sistemą. Atlikti tyrimai patvirtino, kad minėtoji sistema yra populiariausia prekių ir paslaugų paieškos priemonė visame pasaulyje (Lietuvoje Google naudojasi daugiau nei 90 proc. interneto vartotojų), tai reiškia, kad jei esate verslininkas ir norite padidinti pardavimo rodiklius, turite būti pastebėti. Google AdWords yra priemonė, užtikrinanti jūsų skelbimo matomumą – šis bus rodomas pirmojo puslapio viršuje arba dešiniame lango šone. Naudotis AdWords reklama nėra sunku, be to, jei patys negalite šiam darbui skirti laiko, internetinės rinkodaros specialistai suteiks visus jūsų lūkesčius atitinkančias paslaugas.

Tikslinės auditorijos pasiekimas

Google AdWords orientuojasi į tikslinę auditoriją, t. y. reklama rodoma suinteresuotiems vartotojams, sąmoningai įvedusiems pageidaujamą raktinę frazę į paieškos laukelį, t. y. vartotojams, ieškantiems tam tikros kategorijos prekių ar paslaugų. Tinkamai parinkta reklama atkreips vartotojo dėmesį ir pabrėš jūsų išskirtinumą.

Rezultatų stebėjimas ir operatyvus valdymas

Google AdWords užtikrina reklamos stebėjimą realiu laiku ir siūlo lengvai įgyvendinamus redagavimo, atnaujinimo ir tobulinimo darbus. Priešingai nei kitos reklamos priemonės, AdWords sistema leidžia matuoti kampanijos efektyvumą, t. y. jūs galėsite stebėti, kiek žmonių pamatė jūsų reklaminį skelbimą, kiek iš jų susidomėjo jūsų pasiūlymu ir apsilankė jūsų svetainėje. Be to, galėsite analizuoti, kurios prekės ar paslaugos sulaukė didžiausio lankytojų dėmesio ir kuriame svetainės puslapyje klientas praleido daugiausiai laiko. Gauti duomenys leis tiksliau planuoti naujas reklamos priemones ir leis pasiūlyti visus klientų lūkesčius atitinkančius gaminius.

Reklama, kuri neerzina

Vienas svarbiausių šios reklamos privalumų yra jos neįkyrumas. Jūsų paslaugos ir prekės siūlomos tik suinteresuotiems klientams, kurie įveda atitinkamą raktinę frazę į paieškos laukelį. Atlikti tyrimai patvirtino, kad per jėga brukama ir nuolatos primenama reklama interneto vartotojus ima erzinti. Tuo tarpu AdWords sistema užtikrina, kad reklama bus pateikiama tik suinteresuotiems vartotojams, kitaip sakant, reklama bus vertinama kaip naudingas informacijos šaltinis, o ne per prievartą brukamas šlamštas.

Patogi apmokėjimo sistema

AdWords reklama vertinama dėl itin patogios ir efektyvios mokėjimo sistemos – klientas moka ne už miglotus pažadus, o už rezultatą, t. y. mokama už paspaudimą ant skelbimo, o ne už jo parodymą. Kitaip sakant, mokėti reikia tik tuo atveju, jei potencialus klientas iš tiesų susidomi jūsų reklama ir nusprendžia apsilankyti jūsų tinklalapyje. Mokėjimo sistema nėra ribojama nei laiku, nei minimaliomis išlaidomis – viskas priklauso nuo jūsų norų, lūkesčių ir pageidavimų.