7 patarimai kuriantiems interneto svetaines

Internetiniu puslapiu kurimas

Patarimai dalinami paprastai tiems, kas prekę ar paslaugą užsisako. Šį kartą padarykime kiek kitaip – duokime patarimų tiems, kas paslaugą teikia. Taip, tai skaitmeninės rinkodaros agentūros, kurių viena iš paslaugų yra interneto svetainių kūrimas. Ką galima jiems patarti? Daug ką, ypač, kai šioje rinkoje dirbi 20 metų ir matei savo akimis, kaip vystėsi interneto puslapiai nuo praktiškai nulinės stadijos.

Klientas – ne kvailys. Prieš dešimt metų pardavimų vadybininkai siūlydavo interneto svetainės kūrimo paslaugą verslininkams ir sulaukdavo daug keistų prašymų. Pavyzdžiui, atsinešti to interneto pavyzdžių… Tada buvo galima kalbėti su šiais žmonėmis, kaip su mažais vaikais. Dabar viskas pasikeitė ir klientai žino puikiai, kas tai yra, ir kam to interneto reikia. Nelaikykite jų kvailiais – išvengsite daug nemalonių situacijų.

Mokyti, mokyti ir dar kartą mokyti. Net jei klientai – ne kvailiai, bet nusišnekėti sugeba aukščiausiu lygiu. Atleiskite jiems, nes dėl laiko trūkumo jie neskaito naujausių interneto puslapių kūrimo tendencijas nagrinėjančių straipsnių. Dėl to tik viena ausimi girdėję apie tokį dizainą, kuris susitraukia, kai žiūri per telefono ekraną. Klientus reikia pamokyti, kas yra kas ir su kuo galima valgyti.

Pasiruoškite WordPress mokomąją medžiagą. Nepatingėkite surinkti video klipų anglų ar rusų kalba, kuriuose aiškinama apie WordPress veikimą. Patys galite ir neinvestuoti, bet geriau naudokite patikimus informacijos pranešimus, kad juos bet kada galėtumėte parodyti savo klientams. Sutaupysite laiko aiškinimams.

Reikalaukite turinio. Nebent patys turite savo rašytojus ir galite pasirūpinti turiniu. Kitais atvejais, originalų turinį turi paruošti patys užsakovai. Interneto svetainių kūrimas yra ne tik darbas su dizainu ir kodu, bet ir su turiniu. Reikalingas turinys, kurį sudėję matysite puslapius išvaizdą gyvai.

Padėkite su struktūra. Kai pasakai frazę „puslapio struktūra“, kai kurie užsakovai keistai į tave pasižiūri, kiti išsiviepia sarkastiškai, o treti tiesiog ima ir paklausia: o kas tai yra?.. Taip 3 iš 5 užsakovų tikrai reikės pagalbos su puslapio struktūra, todėl nepatingėkite apsilankyti jų konkurentų svetainėse ir pasiūlykite savo struktūrą, kaip atrodo logiška. Jie bus patenkinti. Geriau kažką išmesti, nei iki puslapio paleidimo galvoti, jog jis turės begales vidinių puslapių su skirtingais išdėstymais…

Bazinis SEO optimizavimas. Tai tiesiog turi būti padaryta. Jei dirbate su WordPress, reikia tik poros įskiepių, kad viskas veiktų taip, kaip reikia. Aiškūs URI, privalomai įvedami MetaTitle ir kiti vidinio SEO optimizavimo dalykai padės jūsų užsakovams greičiau pasiekti norimų rezultatų. Jie kažką apie tai yra girdėję, bet jūs galite jiems priminti apie vidinį optimizavimą iš savo pusės.

AMP puslapiai. Nereikia klaidinti klientų dėl mobiliųjų svetainių versijų. Jūs jų trikrai nekuriate, nes dabar nebėra tam jokio poreikio. Tiesiog naudokite AMP puslapiams skirtus įskiepius, nebent klientas pats paprašys kažko įmantresnio mobiliesiems įrenginiams. Aišku, tada galėsite sukurti ir ne už dyką.

Būkite sąžiningi. Interneto svetainių kūrimas gali būti tik nuolatinio bendradarbiavimo pradžia. Juk yra daugybė interneto rinkodaros dalykų, kuriuos galite savo klientams pasiūlyti ir vėliau…

Interneto svetainė – šabloninė ar unikali?

Šabloninėmis interneto svetainėmis vadinami tokie puslapiai, kurie pagaminami iš jau parengtų dizaino šablonų. Klientas pasirenka kurį nors iš viešai platinamų dizainų, jam suinstaliuojama turinio valdymo sistema ir uždedamas tas dizainas. Turinio valdymo sistema irgi būna standartinė, be jokių individualių funkcijų.

sablonai

Unikali interneto svetainė – tai sprendimas, kai dizainas kuriamas individualiai tam klientui. Pagal kliento poreikius nupiešiamas atitinkamo stiliaus ir tematikos dizainas, daromos korekcijos pagal jo pastabas. Taip pat ir turinio valdymo sistemoje gali būti programuojamos individualios funkcijos, skirtos tik tai svetainei.

Nors pats tokių svetainių kūrimas labai skiriasi, rezultatų skirtumas gali būti ne toks akivaizdus. Esminė šabloninių svetainių savybė – kad jos neturi unikalumo, tuos pačius šablonus perka daug kas ir kuria identiškas svetaines. Tačiau kadangi skirtingų šablonų pasiūla yra labai didelė, tai identiškų svetainių atsiradimas – ne toks dažnas reiškinys, kaip gali atrodyti. Žinoma, jei bus naudojamas tas dizainas, kuris buvo originaliai pridėtas prie pačios turinio valdymo sistemos, arba koks nors populiarus nemokamai platinamas, tai tikrai svetainė atrodys kaip ir šimtai kitų. Bet komerciškai platinami šabloniniai dizainai ne taip smarkiai paplitę, o ir realizuoti dažniausiai būna kokybiškai, todėl eiliniam lankytojui tokia svetainė gali pasirodyti net patrauklesnė, nei su originaliai kurtu dizainu.

Pagrindinis šabloninių sprendimų trūkumas, kad jie nėra priderinami individualiems kliento poreikiams. Tokios svetainės yra pigios todėl, kad čia neatliekami jokie dizaino ar programavimo darbai, tiesiog parduodamas jau paruoštas dizainas ir turinio valdymo sistema tokie, kokie yra. O net pats nereikliausias klientas dažniausiai vis tiek nori kažkokių individualių pakeitimų. Šablonas iš principo tinka, bet reikia kažką pastumti, išimti, pridėti ir t.t. O tokios, netgi išoriškai nedidelės korekcijos, kartais pareikalauja didelių pakeitimų programiniame kode. Tuo labiau, kai paliečiamas svetainės funkcionalumas, kai ne tikrai atrodyti, bet ir veikti kažkas turi kitaip.

Todėl šabloninė svetainė gali būti geras pasirinkimas, jei siūlomame dizaine ir turinio valdymo sistemoje viskas tinka iki menkiausių smulkmenų ir nereikia jokių modifikacijų. O turint individualių poreikių ir pageidavimų – reikia unikalaus sprendimo.