SEO Pradžiamokslis. Kas atliekama optimizuojant svetainę?

SEO (angl. Search Engine Optimization) – tai optimizavimas paieškos varikliams,  metodika, kurios tikslas optimizuoti internetinę svetainę pagal tam tikras užklausas.

Kitaip nei reklaminių kampanijų metu, kurios gyvuoja iki tol, kol už jas yra mokama, ir parodomos nebūtinai suinteresuotiems jūsų  preke klientams. SEO Optimizacijos metu pasiekiamas ilgalaikis rezultatas, be to jūsų svetainę pagal tam tikrą užklausą ras klientas, kuriam jūsų paslauga yra tikrai aktuali.  SEO yra nuolatinis procesas, tačiau pasiekti rezultatai yra ilgalaikiai.

Nuo ko priklauso SEO paslaugų kainos?

Atliekamos SEO paslaugos ir jų  kainos priklauso nuo keleto faktorių. Pateikiame bendrą jų sąrašą ir galimą įtaką galutinei kainai.

  • Pasirinktas raktažodžių kiekis – jei svetainės turinys yra optimizuojamas keliems raktažodžiams. Turinio optimizavimo kaina automatiškai kils.
  • Konkurencijos nišoje – itin daug paieškų per mėnesį sulaukiančios nišos yra laikomos itin konkurencingomis, kadangi kiekvieno paspaudimo ant svetainės kaina čia gali reikšti itin didelius pinigus. Tokioms svetainėms gali reikėti drastiškų turinio pokyčių ir nuolatinio jo atnaujinimo.
  • Svetainės dydžio – Jei kalba eina apie nedidelės apimties svetainę, žinoma užtenka ir nedidelių optimizacijos darbų. Tačiau jei kalbame apie sudėtingoje rinkoje laviruojančią e-parduotuvę, turinčią itin didelį kiekį prekių, čia lauks rimtesni optimizacijos darbai.
  • Planuojamų svetainės pertvarkymo darbų – ši faktorius susideda iš visų svetainėje planuojamų pertvarkymo darbų. Jei planuojama atlikti ne tik vidinį ar išorinį optimizavimą, tačiau ir nišos raktažodžių tyrimus bei turinio pateikimus, kaina atitinkamai kils. Reikės skirti daugiau laiko ir pastangų įtvirtinant svetainę nišoje turinčioje didelę konkurenciją.

SEO paslaugas teikiančios agentūros atliekami darbai

SEO pakeitimus svetainėje yra įmanoma įgyvendinti įvairiais būdais. Pateikia 6 būdus apie mūsų atliekamus darbus svetainėse.


Raktažodžių ir rinkos tyrimas –  siekiant kokybiško ir naudingo turinio svetainėje, yra būtina jį optimizuoti pagal vartotojų ieškomus raktažodžius. Galime ir pasirūpinsime, jog žmonės ieškodami reikalingos informacijos rastų tik to ko jie ieško. Šiame darbų etape įvertiname svetainės būklę SEO audito pagalba, rinkos konkurencingumą bei tinklalapio galimybes konkuruoti joje. Surinktą informaciją pateikia kokia ji yra, būtų tai geros ar blogos žinios.

Vidinis optimizavimas –  nemažai sutrikimų svetainėje atsiranda dėl paprasčiausios priežasties – neteisingai suprogramuoto kodo. Tai gali būti ne tik saugumo spragos, tačiau ir neteisinga jos architektūrą, privedanti prie to, jog paieškos varikliai neteisingai indeksuoja ir nuskaitos svetainės turinį arba apskritai jo nemato. Kitas vidinio optimizavimo darbas – greičio optimizavimas. Kaip žinia, greita svetainė kur kas malonesnė apsilankantiems vartotojams bei labiau tenkins paieškos variklius. “Google” neseniai paskelbė, jog svetainės krovimo greitis yra vienas iš kertinių faktorių pagal ką puslapis yra rankuojamas. Taigi, būtina sutvarkyti elementariausią puslapio struktūrą, privedančią prie greitesnio krovimo.


Išorinis optimizavimas –  paieškos varikliai taip pat vertina svetainės išorinį aktyvumą bei sąsajas su kitais resursais internete. Tai gali būti aktyvumas socialiniuose tinkluose, kitais tinklalapiais, turimomis nuorodomis. “Google” itin teigiamai vertina aukštos kokybės nuorodas, todėl mūsų darbas – sukurti kuo daugiau kokybiškų nuorodų jūsų svetainėje.


Turinio optimizavimas – ko gero svarbiausias darbas – užtikrinti aukštos kokybės turinį svetainėje. Čia yra rūpinamasi visais jo elementais tinklalapyje – nuotraukomis, tekstais, vaizdo įrašais ir t.t. Net ir menkiausios klaidos itin aukštos konkurencijos rinkoje gali privesti prie smarkaus svetainės smukimo reitinguose, prarastų vartotojų srauto bei pelno. Prieš pradedant darbus pateikiame turinio pakeitimų planą klientui, o jį suderinus pradedame turinio pokyčių įgyvendinimą. Aktualus turinys yra orientuotas ne tik į paieškos sistemas, tačiau ir į svetainės lankytojus.


Strategija ir monitoringas – paleidus svetainę į interneto platybes, darbai ties tuo nestoja. Paieškos varikliai nuolatos keičia savo rankavimo algoritmus, todėl SEO paslaugas teikiančios įmonės turi būti lanksčios ir gebėti pateikti geriausią savo klientams sprendimą. Į tai įeina ir bendras strategijos kūrimas svetainei. Galbūt keletas minimalių pakeitimų ją pavers autoritetinga ir klientus traukiančią svetaine? Jei apskritai kalba eina apie itin konkurencingą rinką, svetainė turi būti prižiūrima ir tobulinima itin dažnai.

Apibendrinant

Jei jus domina kokybiškai atliktos SEO paslaugos apsilankykite mūsų svetainėje. Čia rasite daugiau informacijos apie šių pokyčių naudą svetainėje bei papildomus darbus galinčius pagerinti svetainės būklę.

Kaip SEO padeda reklamuoti kompiuterius

SEO paslaugosUžduotis tikrai ne iš lengvųjų – tai patvirtins visi kompiuterių pardavėjai. Kaip gi išreklamuoti tam tikrą kompiuterio modelį ar seriją, kad žmonės juos rastų natūraliai per paiešką? Padės keletas SEO triukų. Tiksliau tai ne triukai, o normali praktika – čia jokios magijos nėra. Akių irgi niekam dumti nereikia…

Visų pirma, reikia sukurti parduodantį puslapį. Jei turite el. parduotuvę, tai gali būti ir galutinis prekės puslapis. Bet jei reikia parduoti visą seriją, rekomenduojama pasidaryti specialų nukreipimo puslapį (landing page), skirtą būtent tam.

SEO paslaugų tiekėjai nelabai dažnai vartoja šį terminą Lietuvoje (galbūt nežino, o galbūt nemano, kad jis svarbus) – turinio klasteris. Tai savotiškas mini puslapis, kuris susideda iš pagrindinio puslapio ir kelių šalutinių, labai susijusių tematiškai. Google dabar vertina ne raktinius žodžius, o temas, todėl turint tokį 10-15 turinio vienetų spiečių, galima gana nesunkiai Google duoti žinoti, jog pagrindinis puslapis yra svarbus.

SEO patarimai - turinio klasteris

Ką daryti kompiuterių reklamos atveju?

Padaryti keletą straipsnių apie norimus parduoti kompiuterius. Reiktų pasigilinti, kaip žmonės ieško ir ko konkrečiai tikisi iš turinio. Ar jie ieško „Dell Latitude remontas“? O gal „Kiek laiko Toshiba Satellite baterija“? O kaip dėl „kiek kainuoja Lenovo Thinkpad 2018“? Visi šie klausimai – puikiausios temos neilgiems informatyviems straipsniams apie parduodamą kompiuterį. Tokių straipsnių gali būti 10-15 ar net daugiau. Jie gali būti publikuojami ne iš karto, palaipsniui. Ypač, jei to kompiuterio pardavimai tęsiasi kurį laiką, atsiranda naujų produktų ir pan.

Pagrindinis puslapis tuo tarpu turėtų būti išsamus kompiuterio pristatymas ir parduodantis tekstas. Čia turėtų būti modeliai su kainomis, akcijos ir t.t. Taip pat ir techninės detalės. Puslapis turėtų būti gerai iliustruotas (paprastai el. parduotuvės „pasiskolina“ paveikslėlius iš oficialių gamintojų, kurie nelabai ir pyksta…).

Po pardaviminių ir techninių tekstų, turėtų būti ir tam tikri tekstai, kuriuose būtų nuorodos į kiekvieną iš jau paruoštų šalutinių straipsnių. Tegul tai būna DUK pavidalo turinys – klausimas ir atsakymas su nuoroda Plačiau. Esmė ta, kad iš pagrindinio puslapio turi būti nuoroda į šalutinį ir atgal. Tarpusavyje šalutinių puslapių sieti nuorodomis visiškai nebūtina.

Visa tai daroma savame puslapyje. Jei yra galimybės, reiktų pasinaudoti proga ir paruošti keletą įdomių informacinio pobūdžio straipsnių ir publikuoti su aktyvia nuoroda kituose puslapiuose. Bet reiktų pasirūpinti geresnės reputacijos puslapiais, pavyzdžiui, Medium.com straipsni, LinkedIn straipsnis, Facebook straipsnis arba video, Youtube video su aktyvia nuoroda aprašyme ir t.t.

Papildomai galima užsakyti keletą SEO straipsnių vedančių į pagrindinį puslapį (ne šalutinius). Tik persistengti nereiktų, nes tikslaus raktinio nereikia – geriau tegul tai būna prekės ženklas. Dabar „brandines“ nuorodas Google labai mėgsta.

Negaila dar 20 eurų reklamai? Dėl viso pikto paleiskite nedidelę Facebook kampaniją, kad kuo daugiau žmonių apsilankytų tame puslapyje.

Kodėl visi laurai tik pagrindiniam, o ne šalutiniams? Juk jų daugiau? SEO specialistai sutinka, kad ši praktika gali būti palaikyta nuorodų tinklu. Google tokius tinklus atidžiai seka, todėl jų nuorodų kokybė gali būti dirbtinai sumažinta. Nereikia Google leisti sudirbti viso kelių mėnesių triūso dėl kelių nuorodų. Geriau dirbti atsargiau ir daryti turinio klasterį, o ne nuorodų tinklą.

Kas mėnesį reiktų papildyti šalutinių puslapių sąrašą nauju įrašu. Tai gali būti naujo modelio pristatymas, naujienos iš gamintojų, 5 patarimai kaip pačiam susiremontuoti kompiuterį ir t.t. Neilgas straipsnis, už kurį sumokėsite 20-30 eurų tikrai išliks vertingas dar ne vienerius metus. Išbandykite tokį būdą, nes Lietuvoje to dar nelabai dažnai sutiksite.

 

Kaip 2016 pasikeitė „Google Adwords” reklama?

buk-pirmas.ltTechnologijos nestovi vietoje, o šiemet, kaip niekad, „Google” pasistengė įsiklausyti į vartotojų poreikius ir pateikė naujų „Adwords” reklamos sprendimų. Google reklama buk-pirmas.lt ekspertų žodžiais.

Mobilieji įrenginiai

Nuo 2016 m. pavasario „Google” sustiprino algoritmo poveikį mobiliesiems įrenginiams. Prieš metus paleistas „mobiliesiems draugiškas” (angl. mobile-friendly) algoritmas tampa vis svarbesnis svetainių kūrėjų, rinkodaros specialistų ir verslininkų gretose.

Jeigu abejojate ar Jūsų svetainė yra draugiška mobiliesiems įrenginiams paspauskite šią testo nuorodą: https://search.google.com/test/mobile-friendly ir įveskite Jūsų svetainės URL.

Jeigu svetainė šiandien nedraugauja su mobiliaisiais, rytoj ją pritaikius, paieškos sistema automatiškai perindeksuos svetainę.

„Google” siunčia vienareikšmius signalus. Mobilieji įrenginiai – ateitis. Nepritaikyta jiems svetainė turi mažesnį srautą iš organinės SEO. Taip pat pagal mobiliuosius keičiasi „Google Adwords” skelbimai.

Daugiau teksto

Gera žinia ilgai kalbantiems ir dar daugiau rašyti mėgstantiems. Nuo šių metų „Google Adwords” skelbime leidžiamas didesnis simbolių skaičius. Skelbimo tekstas optimizuojamas pagal daugelio išmaniųjų telefonų ekrano dydį. Pagaliau skelbimą gali sudaryti net trys eilutės (dvi eilutės turinčios po 30 simbolių ir viena –  80 simbolių eilutė). Tai reiškia, kad elementų skaičius „Google Adwords” reklamos skelbime padidėjo beveik 50 proc.

„Google” atstovai teigia, kad atliktų tyrimų rezultatai neleidžia abejoti ilgesnio teksto nauda. Ilgesnės skelbimų antraštės padeda pateikti daugiau naudingos informacijos lankytojams.

Nuo šių metų rudens jau negalima kurti įprastų skelbimų tekstų. Taigi, reklamdaviai turi galimybę naudoti išplėstų tekstų skelbimo formatą.

Interaktyvūs skelbimai

„Google” reklamos specialistai vis dar neatsigauna po metų pradžioje „Google Adwords” reklamos skelbimų dešinėje monitoriaus pusėje panaikinimo. Tai kas anksčiau buvo laikoma „Google” reklamos vizitinė kortelė, šiemet nuėjo užmarštin, o specialistų reakcija į šį pokytį buvo sunkiai nuspėjama. Padidėjusi konkurencija įpareigojo susiveržti diržus ir pasitempti. Vietoj buvusių vienuolikos liko vos septynios „Google Adwords” reklamos pozicijos virš organinės SEO. Pradėta aktyviai dirbti su paskyromis ir reklamos tikslingumu. Bet, šast, praėjo vos pusmetis ir visi veržiasi diržus dėl interaktyvių „Google Adwords” reklamos skelbimų. Pastarieji atšuoliavo kaip neišvengiama svetainės ir mobiliųjų įrenginių draugystės tąsa.

Svarbu nepamišti, kad interaktyvių skelbimų dydis, išvaizda ir formatas vis dar koreguojami automatiškai. Dar svarbiau nuolat turėti omenyje, kad interaktyviems skelbimams taikomi tie patys „Google Adwords” reikalavimai, kaip ir įprastoms reklamos kampanijoms. Tekstas neturėtų viršyti daugiau nei 20 proc. vaizdo.

Taisyklės dabar ir visados

Yra dalykų, kuriuos „Google Adwords” negailestingai pakeitė ir tobulino, o yra principų, kuriais vadovaujasi ir panašu, kad vadovausis ateityje:

    • Ir toliau reklamdaviai kviečiami naudotis vaizdo reklamas ir taip užtikrinti skelbimo efektyvumą.
    • Nemokami skelbimų šablonai leidžia išbandyti įvairius pranešimus, spalvas, vaizdus.
  • Nepamirškime standarto. Visuose skelbimus ir toliau rasite konkretų mygtuką, raginantį veikti.

Kam reikalingas paieškos optimizavimas?

paieškos optimizavimasSEO – žodžių junginio trumpinys, o jo angliškas terminas – „Search Engine Optimization“. Lietuvoje SEO yra žinomas pavadinimu kaip optimizavimas paieškos sistemoms.

Lietuvoje dažnai galima išgirsti klausimą: „kas yra seo?“. Dažnai žmonės apie seo paslaugas yra girdėję tik viena ausimi, kiti apie tai iš viso nieko nenutuokia, tad šio straipsnio tikslas ir yra paaiškinti kam reikalingas optimizavimas paieškos sistemoms.

Pasaulyje yra žinomos ne viena paieškos sistema. Populiariausios paieškos sistemos: Yandex, Baidu, Bing, Yahoo ir, žinoma, Google. Google paieškos sistema daugiausiai naudojasi europiečiai. Kiekvienas internautas renkasi paieškos sistemą pagal tai, kuri jam labiausiai patinka, kuri yra patogiausia. O paieškos sistemos reikalingos tam, kad žmonės kuo greičiau susirastų jiems reikiamą informaciją ar įmones, teikiančias tam tikras paslaugas bei prekes.

Seo paslaugų tikslas – iškelti tam tikrą kliento svetainę į pirmąsias paieškos sistemos vietas pagal tam tikrą raktažodį. Raktažodžio nustatymas – seo specialisto darbas.

Tam, kad interneto lankytojas rastų seo specialistų optimizuotą svetainę, yra atliekamos vidinė ir išorinė svetainės optimizacija. Taip pat atlikus gilius raktažodžių tyrimus, yra nustatomi tie raktažodžiai, kuriais dažniausiai lankytojai ieško kažkokių specializuotų prekių ar paslaugų. Tinkamai atliktas paieškos optimizavimas garantuoja tikslinę reklamą, didesnius lankytojų srautus į kliento svetainę, svetainės žinomumą, o verslui – pelningumą.

Paieškos optimizavimas reikalingas svetainėms, norinčioms turėti aukštus reitingus paieškos sistemoje. Aukšti reitingai didiną lankytojų skaičių, lankytojų skaičius didina  parduodamas paslaugas, o šios – pelną.

SEO paslaugos: tvarka ir populiarumas

SEO paslaugosJei savo plėtojamą verslą bandote „apgyvendinti“ internetinėje erdvėje, Google jums yra tarsi keiksmažodis (o gal – Dievas), kurio pamiršti negalite net ir nakties metu. Dauguma Lietuvos interneto vartotojų naudoją būtent šią  paieškos sistemą, ieškodami jiems aktualios informacijos bei prekių ar paslaugų įsigijmui. Atrodytų, kelias į didesnius lankytojų srautus bei potencialiai augančias pardavimų apimtis aiškus – patekti į aukštą poziciją tarp Google siūlomų nuorodų pagal konkrečius raktinius žodžius.  Problema atsiranda suvokus, jog tai nėra taip paprasta: Google – ne guminis, o norinčių tapti geriau matomais internete – daugybė. SEO paslaugos – stebuklingas receptas, galintis padėti aplenkti konkurentus pozicijos paieškos sistemoje atžvilgiu. Pradedant rimčiau domėtis šia galimybe, pagalvokite, ar iki galo suvokiate šios sąvokos esmę? Tikėtina, jog, susipažinus su esminiais paslaugos aspektais, paaiškės, jog tai yra būtent tai, ko jums ir reikia.

Kalbant techniškai, SEO – internetinių svetainių pritaikymas paieškos sistemoms. Na, o dabar paprasčiau. Paieškos sistemos turi tam tikrus reikalavimus, remiantis kuriais, nusprendžia, kokia eilės tvarka nuorodas į svetaines, kaip rezultatą pagal konkretų raktinį žodį, pateikti interneto vartotojams. Kaip jau minėjome, kiekvienas geidžia atsidurti aukščiau ir gauti galimybę pirmiau už konkurentus pristatyti siūlomų prekių ar paslaugų asortimentą. SEO paslaugos – tai visuma darbų, atliekamų siekiant gerinti konkrečios svetainės reitingą paieškoje.

Internetinės svetainės kūrimas – labai konkretus ir šabloniškas veiksmas, tuo tarpu SEO paslaugos apjungia keletą tarpusavyje susijusių darbų, kuriuos atliekant būtina reaguoti į nuolatinių reikalavimų kaitą. Galima išskirti dvi esmines SEO  paslaugų sritis:

  • Darbai svetainės viduje (vidinis SEO).

Egzistuoja konkretūs reikalavimai, kuriais vadovaujantis, internetinė svetainė turi būti sutvarkyta techniškai. Tik struktūriškai tvarkingą tinklapį paieškos sistemos robotai pastebi ir yra pajėgūs išanalizuoti. Šiame etape pro akis nepraleidžiamas ir tinklapio turinys. Tekstai turi būti orientuoti ne tik į Google reikalavimus (vienas svarbiausių – turinio unikalumas), tačiau būti informatyvūs, suprantami ir įdomūs eiliniam klientui, dėl kurio dėmesio būtent ir stengiamasi.

  • Darbai didinant svetainės populiarumą internetinėje erdvėje (išorinis SEO).

Kai tinklapis sutvarkytas taip, jog yra priimtinas tiek paieškos robotams, tiek ir realiems asmenims, būtinos SEO paslaugos, orientuotos į informacijos apie jį sklaidą. Dažniausiai pasitelkiami visi legalūs (egzistuoja „juodasis“ SEO, žadantis greitesnius, tačiau neleistinais būdais pasiektus rezultatus, už kuriuos taikomos griežtos sankcijos) ir konkrečiai svetainei tinkami būdai: SEO tekstai, tinklaraštis, nuorodų talpinimas panašios tematikos svetainėse, socialiai tinklai, mokama reklama ir kita.

SEO paslaugos patrauklios tuo, jog sunkiu ir ilgu darbu (tai – pagrindiniai minusai) užtarnauti rezultatai yra ilgalaikiai – iš pasiektos pozicijos paieškos sistemoje taip greit „išspirtas“ nebūsi. Tačiau svarbiausia, jog praplečiamas lojalių klientų ratas – tų, kurie pas tave ateina tiesogiai, o ne per tarpininkus (pavyzdžiui, ieškodami informacijos Google).

Logotipų kūrimas – įmonės įvaizdžio formavimas

logotipų kūrimasNaujos įmonės įkūrimas – svarbus žingsnis, reikalaujantis nemažai žinių, pastangų ir tinkamų sprendimų. Vienas svarbiausių darbų įmonės kūrimosi stadijoje yra logotipų kūrimas. Logotipas – tai Jūsų įmonės ženklas, simbolis, pareiškimas, moto. Visa tai, ką simbolizuoja Jūsų įmonė turi atsispindėti logotipe. Todėl turėti tinkamą ir gerą logotipą privalu kiekvienai save gerbiančiai įmonei.

Kaip tai padaryti?

Norėdami sukurti tinkamą savo logotipą, pirmiausia turėsite gerai apsibrėžti visus svarbiausius su įmone susijusius teiginius. Tai reiškia, kad turite konkrečiai apsibrėžti įmonės veiklą, jos misiją ir viziją, jos vertybes ir darbo nuostatas. Dažniausiai įmonės veiklos pradžioje, norint tinkamai suformuluoti įmonės tikslus ir nuostatas tam skiriama ypač daug dėmesio, dažnai net organizuojami darbuotojų ir vadovų seminarai, diskusijos, kurių metu kiekvienas išsako savo nuomonę, kokia įmonės viziją įsivaizduoja.

Visa tai turės atsispindėti Jūsų logotipo spalvose, žodžiuose, naudojamuose ženkluose. Štai pavyzdžiui su ekologija susijusioms įmonėms patariama logotipuose naudoti žalius elementus, vengti ryškių laužytų linijų. Kad būtumėte tikri, jog Jūsų kuriamas logotipas atitinka standartus, yra tinkamas ir kokybiškas, pravartu kreiptis pagalbos į profesionalus. Lietuvoje rasite nemažai reklamos įmonių, kurioms logotipų kūrimas – kasdienis darbas. Čia Jums patars dizaineriai, reklamos specialistai, rinkodaros ekspertai.

Kur naudoti?

Dažnai verslininkai klausia, kur reikia naudoti logotipą. Kartais atrodo, kad jis reikalingas tik vizitinėms kortelėms. Tačiau iš teisų logotipas gali pagelbėti reklamuojant Jūsų įmonę beveik visur. Pirmiausia tai logotipu galite sužaisti savo ofise. Būtinai pasirūpinkite, kad logotipas Jūsų biure būtų matomoje vietoje. Taip pat pasirūpinkite komandos atributika: sąsiuviniais, rašikliais, marškinėliais su Jūsų įmonės logotipu.

Kitas žingsnis – išorinė reklama. Kartais verslininkai pamiršta, kad logotipų kūrimas ir jo naudojimas nepasibaigia už biuro teritorijos. Logotipas gali pasitarnauti kaip puiki išorinė reklama. Jį pravartu naudoti visuose savo plakatuose, vidiniuose ir išoriniuose leidiniuose, skrajutėse, ant dovanų kuponų.  Taip pat logotipas pagelbsti jei esate socialiai aktyvi įmonė. Bendradarbiaudami su kitais partneriais ar remdami renginius pasirūpinkite, kad Jūsų logotipas atsidurtų ant partnerių reklamų ar informacinių leidinių. Visa tai leidžia pasiekti platesnį vartotojų srautą ir padidinti įmonės vardo žinomumą.

 

Naujausiomis technologijomis paremta ateities renginių vizija

renginiu-vizijaRenginių organizavimas, kaip ir daugelis verslų, labai sparčiai pradeda naudotis naujausių technologijų teikiamais privalumais. Žvilgtelėkime, kokia yra naujausiomis technologijomis paremtą ateities renginių vizija ir kokią ją mato savo srities profesionalai.

Jau šiandien mums nėra nieko keisto, kai planuojamo renginio reklamai nebenaudojamos tradicinės marketingo priemonės – televizija, laikraščiai, skelbimai spaudoje ar skrajutės į realias pašto dėžutes. Tūkstantines auditorijas galima surinkti sumaniai paskleidus žinutę keliuose socialiniuose tinkluose, el. paštu ar renginiams skirtose mobiliosiose aplikacijose, kurių daugėja kiekvieną dieną ir jos žaibiškai populiarėja. Gera renginių vizija, įdomi idėja socialiniame tinkle keliauja panašiai kaip „iš lūpų į lūpas“ realiame gyvenime. Draugai ir bendraminčiai, kolegos pažįstami vis dažniau pasitelkia socialinius tinklus, kad būtų galima sukviesti svečius į renginį. Tam skirti specialūs puslapiai, kuriuose nurodoma data, vieta, dalyvaujančių žmonių skaičius, renginio dalyviai ir organizatoriai komunikuoja, keičiasi idėjomis ir matoma bendra organizuojamų renginių vizija.

Einant Lietuvos sostinės senamiesčiu jau dabar nebereikia nieko planuoti iš anksto, poreikius atitinkantys ir populiariausi renginiai su gerai iškomunikuota renginių vizija surandama tiesiog per keletą minučių. Įsijungus išmaniajame telefone įdiegtą programėlę, ji parodo, kur aplink Jus, kokiais atstumais vyksta įvairūs renginiai. Greitai bus galima įsigyti bilietą į norimą tiesiog telefonu ir po 5 min. jame šėlti. Išmanuoju įrenginiu padarytos nuotraukos automatiškai keliauja į žmogaus profilį socialiniame tinkle ir grįžus galima pasidalinti labiausiai patikusiomis nuotraukomis su draugais. Apie būsimą renginį, kuris atitinka žmogaus mėgstamų renginių profilį, sistema informuoja automatiškai el. paštu.

www.renginiu-organizavimas.lt – naujųjų technologijų panaudojimo tiek organizuojant, tiek planuojant ir vedant renginius, entuziastai. Anot renginių organizavimo profesionalų, šiandien naujausios technologijos ženkliai prisideda prie renginių organizavimo verslo sėkmės. Mobiliosios aplikacijos leidžia tinkamai išreklamuoti ir paskleisti apie renginį Socialiniai tinklai ir medijos, el. marketingas, blogai ir patariamieji informaciniai puslapiai renginių organizavimo įmonėms, kurios naudojasi naujausiomis technologijomis,  tampa išskirtiniu bruožu, dėl kurių jas renkasi verslūs ir technologiškai mąstantys ir naujausiomis technologijomis besinaudojantys klientai.

Interneto reklama, kuri Lietuvoje neveikia

reklama interneteInterneto reklamos būdų yra daug ir įvairių. Jie populiarūs visame pasaulyje, tačiau su dideliu sunkumu skinasi kelią į Lietuvą. Kaip taip gali būti? Labai paprastai – tam tikroms interneto reklamos formoms reikalinga didelė auditorija, kurios Lietuvoje tiesiog nepakanka. Mes esame maži, todėl ne viskas tinka, kas populiaru JAV ar Didžiojoje Britanijoje. Reklama internete bendrai išgyvena palikimą, tačiau kai kurios jos formos Lietuvoje greičiausiai neįsitvirtins…

Twitter reklama

Twitter socialinis tinklas yra itin populiarus JAV, JK, kitose Europos šalyse, Azijoje. Milijonai žmonių juo naudojasi, nes viską galima daryti telefonu. Prieš pora metų Twitter pradėjo leisti reklaminius pranešimus, iki tol labai daug žmonių parengė strategijas, kaip sėkmingai reklamuotis Twitteryje. Lietuvoje šis socialinis tinklas nepopuliarus, tad ir reklamuotis jame labai sudėtinga. Kam vargti ir leisti žinutę 10 000 lietuvių, jei Facebooke jų per milijoną? Ar kada nors ši reklamos forma veiks? Sunku pasakyti, nebent jis išpopuliarėtų ir pasiektų bent 500 tūkst. Kasdieninių vartotojų ribą.

Partnerystės programos

Reklama internete gali būti patikėta patiems interneto puslapių savininkams. Tereikia su jais pasidalinti pelnu ir jie noriai reklamuos tam tikrus produktus. Viskas gana paprasta, tik Lietuvoje tai neveikia. Partnerystės programų yra apie 20, uždirbti galima vos 1-10 procentų nuo pelno. Norint parduoti kažką per savo puslapį, reikalingi gana dideli lankytojų srautai, o tai reikalauja papildomų investicijų. Žodžiu, didžioji programų dalis yra nenaudojama, nes nelabai apsimoka reklamuotojui. Pasvarstykite patys – ar apsimoka reklamuoti 500 litų kainuojančius telefonus, jei nuo vieno pardavimo galima uždirbti vos 2% komisinių. Tai 10 litų uždarbis! Akivaizdu, kad niekam ši programa neįdomi ir nereikalinga.

Ar situacija pasikeis? Taip, turėtų keistis, bet tik tada, kai lietuviams nebus problema pirkti iš užsienio. Tada bus galima reklamuoti užsienietiškus produktus ir jais prekiauti. Beje, Lietuvoje draudžiama azartinių lošimų reklama, kur uždarbiai yra labai dideli.

Advertorialai

Advertorials – jau nykstanti reklamos rūšis, nes Google kovos su spamu skyriaus vadovas Matt Cutts nevienareikšmiškai pasakė, kad nuorodos tokiose reklamose negaus PR. Bet pradėkim nuo pradžių. Advertorial yra junginys dviejų angliškų žodžių Ad ir Editorial. Ad – reklama, Editorial – redaktoriaus žodis, vedamasis straipsnis. Tai užsakytas straipsnis apie tam tikrą produktą ar reiškinį, kuriame pristatomas tam tikras produktas išsamiai. Šis straipsnis irgi gali būti traktuojamas, kaip reklaminis, tačiau realiai jis nieko nereklamuoja – jokio konkretaus produkto čia nepristatome, tik dalinamės įžvalgomis. Taigi, redakcijos žodis, kuriame pristatomas telefonas, buhalterinių paslaugų įmonė ar su leidinio veikla nesusijęs kitas produktas yra gana populiarus užsienyje. Ypač tarp blogerių, nes jie tam tikrus produktus pristato gana pigiai, o efektas – ilgalaikis, nes turinys nėra atnaujinamas po 100 puslapių per dieną, kaip interneto žiniasklaidoje. Vieno tokio advertorialo parengimo kaina Jungtinėje Karalystėje svyruoja nuo 50 iki 150 svarų (200-600 litų). Lietuvoje jų yra, tačiau labai nedaug, dažniausiai tai telefonų pristatymai, kuriuos užsako tam tikrų gamintojų atstovai, susipažinę su tarptautinėmis rinkodaros strategijomis.

Ar advertorialai Lietuvoje išpopuliarės? Ne, greičiausiai tai taip ir liks nišinė reklama, nes… blogerių Lietuvoje mažėja.

Reklama internete yra galingas ginklas, reikia tik išmokti juo naudotis. Deja, kai kurios taktikos Lietuvos žemėje neveikė prieš tūkstantį metų, neveikia ir dabar.