Kaip 2016 pasikeitė „Google Adwords” reklama?

buk-pirmas.ltTechnologijos nestovi vietoje, o šiemet, kaip niekad, „Google” pasistengė įsiklausyti į vartotojų poreikius ir pateikė naujų „Adwords” reklamos sprendimų. Google reklama buk-pirmas.lt ekspertų žodžiais.

Mobilieji įrenginiai

Nuo 2016 m. pavasario „Google” sustiprino algoritmo poveikį mobiliesiems įrenginiams. Prieš metus paleistas „mobiliesiems draugiškas” (angl. mobile-friendly) algoritmas tampa vis svarbesnis svetainių kūrėjų, rinkodaros specialistų ir verslininkų gretose.

Jeigu abejojate ar Jūsų svetainė yra draugiška mobiliesiems įrenginiams paspauskite šią testo nuorodą: https://search.google.com/test/mobile-friendly ir įveskite Jūsų svetainės URL.

Jeigu svetainė šiandien nedraugauja su mobiliaisiais, rytoj ją pritaikius, paieškos sistema automatiškai perindeksuos svetainę.

„Google” siunčia vienareikšmius signalus. Mobilieji įrenginiai – ateitis. Nepritaikyta jiems svetainė turi mažesnį srautą iš organinės SEO. Taip pat pagal mobiliuosius keičiasi „Google Adwords” skelbimai.

Daugiau teksto

Gera žinia ilgai kalbantiems ir dar daugiau rašyti mėgstantiems. Nuo šių metų „Google Adwords” skelbime leidžiamas didesnis simbolių skaičius. Skelbimo tekstas optimizuojamas pagal daugelio išmaniųjų telefonų ekrano dydį. Pagaliau skelbimą gali sudaryti net trys eilutės (dvi eilutės turinčios po 30 simbolių ir viena –  80 simbolių eilutė). Tai reiškia, kad elementų skaičius „Google Adwords” reklamos skelbime padidėjo beveik 50 proc.

„Google” atstovai teigia, kad atliktų tyrimų rezultatai neleidžia abejoti ilgesnio teksto nauda. Ilgesnės skelbimų antraštės padeda pateikti daugiau naudingos informacijos lankytojams.

Nuo šių metų rudens jau negalima kurti įprastų skelbimų tekstų. Taigi, reklamdaviai turi galimybę naudoti išplėstų tekstų skelbimo formatą.

Interaktyvūs skelbimai

„Google” reklamos specialistai vis dar neatsigauna po metų pradžioje „Google Adwords” reklamos skelbimų dešinėje monitoriaus pusėje panaikinimo. Tai kas anksčiau buvo laikoma „Google” reklamos vizitinė kortelė, šiemet nuėjo užmarštin, o specialistų reakcija į šį pokytį buvo sunkiai nuspėjama. Padidėjusi konkurencija įpareigojo susiveržti diržus ir pasitempti. Vietoj buvusių vienuolikos liko vos septynios „Google Adwords” reklamos pozicijos virš organinės SEO. Pradėta aktyviai dirbti su paskyromis ir reklamos tikslingumu. Bet, šast, praėjo vos pusmetis ir visi veržiasi diržus dėl interaktyvių „Google Adwords” reklamos skelbimų. Pastarieji atšuoliavo kaip neišvengiama svetainės ir mobiliųjų įrenginių draugystės tąsa.

Svarbu nepamišti, kad interaktyvių skelbimų dydis, išvaizda ir formatas vis dar koreguojami automatiškai. Dar svarbiau nuolat turėti omenyje, kad interaktyviems skelbimams taikomi tie patys „Google Adwords” reikalavimai, kaip ir įprastoms reklamos kampanijoms. Tekstas neturėtų viršyti daugiau nei 20 proc. vaizdo.

Taisyklės dabar ir visados

Yra dalykų, kuriuos „Google Adwords” negailestingai pakeitė ir tobulino, o yra principų, kuriais vadovaujasi ir panašu, kad vadovausis ateityje:

    • Ir toliau reklamdaviai kviečiami naudotis vaizdo reklamas ir taip užtikrinti skelbimo efektyvumą.
    • Nemokami skelbimų šablonai leidžia išbandyti įvairius pranešimus, spalvas, vaizdus.
  • Nepamirškime standarto. Visuose skelbimus ir toliau rasite konkretų mygtuką, raginantį veikti.

Kam reikalingas paieškos optimizavimas?

paieškos optimizavimasSEO – žodžių junginio trumpinys, o jo angliškas terminas – „Search Engine Optimization“. Lietuvoje SEO yra žinomas pavadinimu kaip optimizavimas paieškos sistemoms.

Lietuvoje dažnai galima išgirsti klausimą: „kas yra seo?“. Dažnai žmonės apie seo paslaugas yra girdėję tik viena ausimi, kiti apie tai iš viso nieko nenutuokia, tad šio straipsnio tikslas ir yra paaiškinti kam reikalingas optimizavimas paieškos sistemoms.

Pasaulyje yra žinomos ne viena paieškos sistema. Populiariausios paieškos sistemos: Yandex, Baidu, Bing, Yahoo ir, žinoma, Google. Google paieškos sistema daugiausiai naudojasi europiečiai. Kiekvienas internautas renkasi paieškos sistemą pagal tai, kuri jam labiausiai patinka, kuri yra patogiausia. O paieškos sistemos reikalingos tam, kad žmonės kuo greičiau susirastų jiems reikiamą informaciją ar įmones, teikiančias tam tikras paslaugas bei prekes.

Seo paslaugų tikslas – iškelti tam tikrą kliento svetainę į pirmąsias paieškos sistemos vietas pagal tam tikrą raktažodį. Raktažodžio nustatymas – seo specialisto darbas.

Tam, kad interneto lankytojas rastų seo specialistų optimizuotą svetainę, yra atliekamos vidinė ir išorinė svetainės optimizacija. Taip pat atlikus gilius raktažodžių tyrimus, yra nustatomi tie raktažodžiai, kuriais dažniausiai lankytojai ieško kažkokių specializuotų prekių ar paslaugų. Tinkamai atliktas paieškos optimizavimas garantuoja tikslinę reklamą, didesnius lankytojų srautus į kliento svetainę, svetainės žinomumą, o verslui – pelningumą.

Paieškos optimizavimas reikalingas svetainėms, norinčioms turėti aukštus reitingus paieškos sistemoje. Aukšti reitingai didiną lankytojų skaičių, lankytojų skaičius didina  parduodamas paslaugas, o šios – pelną.

SEO paslaugos: tvarka ir populiarumas

SEO paslaugosJei savo plėtojamą verslą bandote „apgyvendinti“ internetinėje erdvėje, Google jums yra tarsi keiksmažodis (o gal – Dievas), kurio pamiršti negalite net ir nakties metu. Dauguma Lietuvos interneto vartotojų naudoją būtent šią  paieškos sistemą, ieškodami jiems aktualios informacijos bei prekių ar paslaugų įsigijmui. Atrodytų, kelias į didesnius lankytojų srautus bei potencialiai augančias pardavimų apimtis aiškus – patekti į aukštą poziciją tarp Google siūlomų nuorodų pagal konkrečius raktinius žodžius.  Problema atsiranda suvokus, jog tai nėra taip paprasta: Google – ne guminis, o norinčių tapti geriau matomais internete – daugybė. SEO paslaugos – stebuklingas receptas, galintis padėti aplenkti konkurentus pozicijos paieškos sistemoje atžvilgiu. Pradedant rimčiau domėtis šia galimybe, pagalvokite, ar iki galo suvokiate šios sąvokos esmę? Tikėtina, jog, susipažinus su esminiais paslaugos aspektais, paaiškės, jog tai yra būtent tai, ko jums ir reikia.

Kalbant techniškai, SEO – internetinių svetainių pritaikymas paieškos sistemoms. Na, o dabar paprasčiau. Paieškos sistemos turi tam tikrus reikalavimus, remiantis kuriais, nusprendžia, kokia eilės tvarka nuorodas į svetaines, kaip rezultatą pagal konkretų raktinį žodį, pateikti interneto vartotojams. Kaip jau minėjome, kiekvienas geidžia atsidurti aukščiau ir gauti galimybę pirmiau už konkurentus pristatyti siūlomų prekių ar paslaugų asortimentą. SEO paslaugos – tai visuma darbų, atliekamų siekiant gerinti konkrečios svetainės reitingą paieškoje.

Internetinės svetainės kūrimas – labai konkretus ir šabloniškas veiksmas, tuo tarpu SEO paslaugos apjungia keletą tarpusavyje susijusių darbų, kuriuos atliekant būtina reaguoti į nuolatinių reikalavimų kaitą. Galima išskirti dvi esmines SEO  paslaugų sritis:

  • Darbai svetainės viduje (vidinis SEO).

Egzistuoja konkretūs reikalavimai, kuriais vadovaujantis, internetinė svetainė turi būti sutvarkyta techniškai. Tik struktūriškai tvarkingą tinklapį paieškos sistemos robotai pastebi ir yra pajėgūs išanalizuoti. Šiame etape pro akis nepraleidžiamas ir tinklapio turinys. Tekstai turi būti orientuoti ne tik į Google reikalavimus (vienas svarbiausių – turinio unikalumas), tačiau būti informatyvūs, suprantami ir įdomūs eiliniam klientui, dėl kurio dėmesio būtent ir stengiamasi.

  • Darbai didinant svetainės populiarumą internetinėje erdvėje (išorinis SEO).

Kai tinklapis sutvarkytas taip, jog yra priimtinas tiek paieškos robotams, tiek ir realiems asmenims, būtinos SEO paslaugos, orientuotos į informacijos apie jį sklaidą. Dažniausiai pasitelkiami visi legalūs (egzistuoja „juodasis“ SEO, žadantis greitesnius, tačiau neleistinais būdais pasiektus rezultatus, už kuriuos taikomos griežtos sankcijos) ir konkrečiai svetainei tinkami būdai: SEO tekstai, tinklaraštis, nuorodų talpinimas panašios tematikos svetainėse, socialiai tinklai, mokama reklama ir kita.

SEO paslaugos patrauklios tuo, jog sunkiu ir ilgu darbu (tai – pagrindiniai minusai) užtarnauti rezultatai yra ilgalaikiai – iš pasiektos pozicijos paieškos sistemoje taip greit „išspirtas“ nebūsi. Tačiau svarbiausia, jog praplečiamas lojalių klientų ratas – tų, kurie pas tave ateina tiesogiai, o ne per tarpininkus (pavyzdžiui, ieškodami informacijos Google).

Kaip interneto svetainių kūrimas gali sutrumpėti nuo kelių mėnesių iki kelių dienų

interneto svetainių kūrimasLaikas kainuoja didelius pinigus. Kartais jis būna neįkainojamas. Kiekviename versle, laikas turi savo kainą, todėl jį skaičiuoti būtina. Neseniai kalbėjomės su vienu verslininku, kuris prasitarė, kad labiausiai jam gaila laiko, kurį sugaišo kurdamas savo interneto puslapį. Tai buvo ištisi trys mėnesiai nesusipratimų, trikdžių ir galvos skausmo… Kodėl taip atsitiko? Kaip būtų galima to išvengti? Pabandysime patarti ir atkreipsime dėmesį į tam tikrus dalykus.

Pagrindinė priežastis, dėl ko jūsų interneto svetainės kūrimas gali užtrukti ilgiau, nei planuojate yra neparuošti namų darbai. Taip, kaip užsakovas privalote paruošti namų darbus. Kitaip juos teks ruošti pertraukų metu ar skubant prieš atsiskaitymą. Rezultatas tokiu atveju netenkins nei užsakovo, nei kūrėjo…

Namų darbai apima vos dvi sritis:

  1. Rinkodaros strategija;
  2. Turinio strategija.

Rinkodaros strategija – tai planas, kaip interneto svetainė dalyvaus pardavimų procese, koks krūvis jai teks, kokie tikslai keliami. Pavyzdžiui, per mėnesį iš interneto turi ateiti bent 5 klientai. Arba internetu atėjusių klientų apyvarta turi būti ne mažesnė, nei 1000 eurų. Tokiu būdu bus paprasčiau suformuluoti tikslus tiek rinkodaros skyriui, tiek kūrėjams.

Turinio strategija – planas, kas ir kaip kurs turinį, jį platins, kokie jo tikslai ir kokių papildomų resursų reikės visa tai įgyvendinti. Tai būdas aiškiai ir iš anksto suformuluoti puslapio struktūrą ir suorganizuoti turinį, paskirti už jį atsakingus darbuotojus ar nusamdyti profesionalus.

Kartais net ir turinys būna paruošiamas iš anksto, tad sukirtus rankomis su interneto svetainių kūrėjais, galima turinį iš karto atiduoti sukėlimui, jei jo nedaug. Puslapis bus kuriamas jau su realiais tekstais, iliustracijomis, video, o ne kažkokiu lotynišku tekstu…

Interneto svetainių kūrimas paprastai užtrunka dėl dizaino derinimo ir tekstų. Jei tekstų reikalas bus iš anksto išspręstas, liks tik dizainas. Patarimas: dizaino derinimo procese turi dalyvauti kuo mažiau žmonių. Interneto svetainė yra darbo įrankis rinkodaros skyriui, ne asmeninis direktoriaus žaisliukas ir atvirutė. Dėl šios priežasties profesionalai, kuriems suformuojama konkreti užduotis iš karto pasiūlys tinkamą variantą. Bet velnias slypi smulkmenose… Jų derinimas vis tiek užims nemažai laiko. Jei interneto puslapių kūrėjai „pataiko“ su dizainu, visa kita yra vos kelių dienų darbas. Taip interneto svetainių kūrimas gali sutrumpėti nuo kelių mėnesių iki kelių dienų. Pasitikėkite profesionalais! Jie dirba gerai, bet jei jiems pateikiama konkreti ir aiški užduotis.