12 įdomių faktų apie tinklalapių kūrimą ir jų dizainą

 

Tinklalapių kūrimas (https://meevly.com/lt/paslaugos/interneto-tinklapiu-kurimas/) yra tai, kas šiandien būtina kiekvienam verslui, norinčiam padidinti savo matomumą internete. Žvelgiant į istoriją, labai įdomu matyti, kaip sparčiai tinklalapių kūrimo metodikos tobulėjo ir vystėsi, galiausiai suteikiant galimybę vartotojams turėti dinamiškus ir interaktyvius internetinius projektus.

O kadangi internetinių tinklalapių kūrimo istorija yra labai turtinga, įdomu sužinoti keletą faktų apie tinklalapių kūrimą ir jų dizainą.

Internetinių tinklalapių kūrimas – tai, ko nežinojote

  1. Iš tikrųjų PHP nebuvo skirta naudoti kaip programavimo kalba. Rasmus Lerdorf PHP sukūrė tam, kad galėtų valdyti savo asmeninį tinklalapį. Tuo tarpu oficiali PHP versija pasirodė 1997 m. – po daugybės testavimų ir sunkaus darbo.
  2. Pirmoji viešai prieinama interneto naršyklė buvo „line-mode“ tipo naršyklė, kuri pasirodė 1992 m.
  3. 1989 m. yra vadinami tinklalapių dizaino viduramžiais, kadangi tinklalapių dizainas būdavo sudarytas iš simbolių ir tabuliatorių. „Viduramžių“ pavadinimas buvo skirtas todėl, kad tuo laikotarpiu tinklalapiai buvo visiškai juodi ir juose būdavo vos keli monochrominiai pikseliai.
  4. „Amazon“ kompanijos „Block View“ pasirodė dar prieš „Google“ kompanijos „Street View“. Yra daugybė žmonių, kurie nežino, kad 2004 m. „Amazon“ pristatė paieškos sistemą „A9.com“. „Block View“ buvo pradėtas kurti būtent „A9“ komandos. Tai buvo lyg „Geltonieji puslapiai“, kuriuose būdavo pateikiamos parduotuvių ir restoranų fotografijos iš gatvės, su jų kontaktine informacija. „Amazon“ nutraukė „Block View“ projektą 2006 m., o „Google“ „Street View“ projektą pristatė tik 2007 m.
  5. HTML yra programavimo kalba, kurią Tim Berners-Lee pasinaudojo tam, kad sukurtų patį pirmąjį internetinį tinklalapį.
  6. 1985 m. kovo 15 d. buvo užregistruotas pirmasis internetinis adresas – „Symbolics.com“.
  7. Photoshop“ nebuvo vienintelis pavadinimas, apie kurį buvo galvojama kuriant šią visame pasaulyje šiandien puikiai žinomą grafinio dizaino programą. Jo vienas iš kūrėjų Thomas Knoll norėjo šią programą pavadinti „ImagePro“. Tačiau šis pavadinimas jau buvo užimtas, todėl jis sugalvojo „Photoshop“. Šią programą 1989 m. rugsėjo mėn. įsigijo „Adobe“ kompanija.
  8. Google“ iš tikrųjų buvo pradėta kaip tyrimų projektas – dar 1996 m. Šį projektą pradėjo Larry Page ir Sergey Brin, kurie tuo metu studijavo Stanfordo universitete (Kalifornijoje). Savo tyrimų projekto metu jie planavo sukurti paieškos sistemą, kuri reitinguotų tinklalapius, atsižvelgdama į kitų tinklalapių, nukreipiančių į konkretų tinklalapį, skaičių.
  9. Apytiksliai pusė apklaustųjų teigė, kad tinklalapio dizainas yra pirmasis veiksnys, į kurį jie atsižvelgia vertindami verslo patikimumą. Įprastai žmonės tinklalapyje praleidžia 10 sekundžių ir jei tinklalapis jiems neatrodo estetiškai patrauklus, jie neretai tokį tinklalapį palieka.
  10. Java programavimo kalba iš tikrųjų atsirado visiškai atsitiktinai. 1992 m. James Gosling ir jo komanda dirbo „Sun Labs“ kompanijoje. Jie kūrė televizoriaus priedėlį ir pradėjo nuo C++ išvalymo, o tai visai netikėtai nulėmė naujos programavimo kalbos atsiradimą. Pradžioje ji buvo vadinta Oak ir tik vėliau pervadinta į Java.
  11. „Audi.com“ buvo pirmasis prie skirtingų ekranų prisitaikantis tinklalapis, kuris pasirodė 2001 m. pabaigoje.
  12. Ar kada nors susimąstėte, kad skirtingos spalvos gali suteikti jūsų tinklalapiui daugiau savitumo? Žvelgiant iš internetinių tinklalapių dizaino kūrėjų perspektyvos – baltai geltona ir rožinė spalvos atspindi nuoširdumą ir tyrumą; raudona, oranžinė ir geltona siejamos su energija ir gera nuotaika, o ruda ir mėlyna suteikia daugiau pasitikėjimo.

Informacija: Misijaverslas.lt

7 svarbūs veiksniai renkantis svetainių ir logotipų kūrėjus

dizainasAbejojantiems dėl savo valdomos įmonės internetinės svetainės būtinybės, visuomet vertėtų pabrėžti keletą labai svarbių „būvimo internete“ privalumų. Turėtumėte nepamiršti, kad didžioji dalis šiuolaikinių vartotojų kasdien naudojasi internetu. Jie tai daro ne tik bendraudami ar pramogaudami, tačiau taip pat ir ieškodami jiems aktualios informacijos, vienų ar kitų paslaugų teikėjų ir reikalingų prekių. Todėl jei šiuolaikinis verslas neturi reprezentacinės svetainės, jis praranda didžiulį konkurencinį pranašumą. Be to, interneto pagalba galima daug efektyviau sumažinti verslo patiriamas išlaidas, o naudojamą reklamos strategiją paversti daug efektyvesne. Ką jau kalbėti apie tai, kad pastarieji privalumai anaiptol nėra vieninteliai. Todėl jei dar nespėjote pasirūpinti savo įmonės internetiniu tinklalapiu, pats metas kibti į svetainių ir logotipų kūrėjų paieškas.

Svetainių ir logotipų kūrėjų paieška bei jų pasirinkimas

Kadangi internetinių tinklalapių svarba ir būtinybė yra neginčijama, svetainių ir logotipų kūrėjų taip pat yra daugybė. Nors iš pirmo žvilgsnio didelė pasiūla yra privalumas, vis dėlto neretai apie tokias paslaugas galvojantiems vartotojams tampa pakankamai sudėtinga nuspręsti, kurie paslaugų teikėjai jiems tiktų geriausiai. Dėl šios priežasties iš anksto turėtumėte pagalvoti apie keletą svarbių detalių:

  • Paslaugų teikėjų patirtis: Nereikia nė sakyti, kokią didelę reikšmę atliekamo darbo kokybei visuomet turėjo, turi ir turės turima patirtis. Nepaisant to, kokius mokymus yra baigę tokių paslaugų teikėjai, patirtis yra pats svarbiausias veiksnys. Todėl orientuokitės į tuos specialistus, kurie šioje srityje veikia jau daugybę metų.
  • Atliktų darbų pavyzdžiai: Tai dar vienas labai svarbus veiksnys, kuris gali nulemti jūsų sprendimą pasirinkti konkrečią tokias paslaugas siūlančią bendrovę. Kiekvieni ne vienerių metų patirtį šioje rinkoje turintys paslaugų teikėjai savo tinklalapiuose pateikia daugybės atliktų darbų pavyzdžius. Būtent tai gali tapti puikia ir efektyvia priemone, padedančia suprasti, kokia yra bendrovės patirtis ir koks yra jų profesionalumo lygis.
  • Buvę/esami klientai: Jei internetiniame tinklalapyje atrandate atliktų darbų pavyzdžius, jūs taip pat neabejotinai matysite ir buvusius ar vis dar esamus klientus. Tai leidžia suprasti, su kokio žinomumo ir kokio lygio klientais dirba konkreti bendrovė.
  • Siūlomų paslaugų įvairovė: Jei nenorite gaišti savo brangaus laiko skirtingas paslaugas užsakydami skirtingose bendrovėse, tuomet galite atsižvelgti ir į siūlomų paslaugų spektrą. Kuo jis platesnis, tuo jums bus lengviau pasinaudoti visomis jums aktualiomis paslaugomis. Pavyzdžiui, galite apsilankyti logotipų kūrėjų puslapyje ir taip pat netruksite pastebėti, kad jie siūlo ne tik logotipų kūrimo paslaugas, tačiau taip pat gali pasirūpinti ir svetainių, firminio stiliaus ir prekės ženklo kūrimu.
  • Paslaugų kaina: Nepamirškite atsižvelgti ir į teikiamų paslaugų kainą, jokiu būdu nesusitelkiant į pačią žemiausią. Turėtumėte suprasti, kad savo atliekamą darbą vertinantys specialistai taiko adekvačias ir rinkoje vyraujančias kainas. Jei matote, kad paslaugos įkainojamos pernelyg pigiai, tai gali būti neprofesionalumo ženklas.
  • Požiūris į klientą: Labai svarbu pasirinkti tuos paslaugų teikėjus, kurių požiūris į jų klientus yra pats profesionaliausias. Jūs turite sulaukti pačios aukščiausios kokybės aptarnavimo, todėl prieš nuspręsdami, kuriuos specialistus pasirinksite, būtinai su jais tiesiogiai susisiekite.
  • Reprezentacinis tinklalapis: Turbūt ne kartą esate girdėję posakį – „batsiuvys be batų“. Internetinių svetainių ir logotipų kūrėjai privalo turėti savo paslaugas reprezentuojantį tinklalapį. Tai taip pat yra puiki priemonė, kurios pagalba jie savo potencialiems klientams parodo, kokia yra jų patirtis ir koks yra jų profesionalumo lygis.

Jei visą tai tinkamai įvertinsite ir apgalvosite, galiausiai galėsite daug lengviau priimti sėkmingą sprendimą, pasirenkant tikrus profesionalus.

Svetainių kūrimas naujoviškai

interneto puslapių kūrimas

Ar žinojote, kad paprastiems interneto puslapiams galimai nereikia rašyti nė eilutės kodo. O taip, programuotojai neteks darbo… Svetainių kūrimas naujoviškai nebereikalauja nei didelio programuotojo, nei dizainerio indėlio. Bet apie viską iš pradžių.

Svetainių kūrimas seniau

Prieš dešimtmetį, interneto tinklalapiai buvo kuriami kiek kitaip. Svarbiausias žmogus buvo dizaineris, kuris sugalvoja visą koncepciją. Antras pagal svarbumą – programuotojas, kuris viską sudėlioja ir suprogramuoja, naudodamas savo TVS (turinio valdymo sistema). Arba ne savo, o komercinę, kurios licencija buvo pardavinėjama (iPyramid). Trečias pagal svarbą žmogus, kuris turėjo klausyti dizainerio ir programuotojo nurodymų buvo projektų vadovas. Jis turėjo bendrauti su klientu ir dirbti tarpininku tarp programuotojo, dizainerio ir buhalterės…

Puslapį pagaminti trukdavo mažiausiai mėnesį. Ir tai jei klientas nereiklus, o dizainas pavyko geras.

Interneto svetainių kūrimas dabar

Praėjus dešimtmečiui nuo tų „viduramžių“, situacija kiek pasikeitė. Svarbiausias žmogus dabar yra projektų vadovas. Jis parenka jau gatavą dizainą. Aišku, iš mandagumo paklausia ir dizainerio nuomonės, kuris dizainas iš tikrųjų geras. Panašios nuomonės jam reikia ir iš programuotojo, nes kai kurie dizainai yra gana sudėtingai valdomi. Kai parenkami keli dizainai – jie pateikiami klientui. Tada klientas sprendžia, kas jam tinkamiausia. Išsirinkę dizainą, kūrėjai jį nuperka iš dizainų parduotuvės.

Tada projektų vadovas duoda darbo programuotojui, kad jis sukurtų neviešą bandomąjį puslapį, kuriame viską galima būtų keisti. Ir tik tada pradeda formuoti struktūra. Tai daroma su WordPress TVS, kuri yra nemokama ir visi apie tai žino. Mokėti reikia už nestandartinius dalykus arba valandinį įkainį, kiek projektų vadovas sugaišo laiko viską stumdydamas ir dėliodamas.

Užsakovui duodami prisijungimai ir prasideda sunkiausias darbas – tekstų paruošimas ir sudėjimas. Jei puslapis yra perdaromas ir tekstai jau buvo, tai viskas vyksta kur kas greičiau. Naujų tekstų tenka lukterti.

Šiuolaikiškas interneto puslapis sukuriamas per savaitę. Taigi, per mėnesį tokiu pat tempu galima sukurti 4 puslapius. Tokiu būdu interneto puslapių kūrimo kaina per dešimtmetį mažai keitėsi. Jei tada imdavo 2000 litų, tai dabar ima 2000 eurų, tik už mėnesio trukmės projektą. Kadangi per mėnesį padaromi 4 puslapiai, tai jie kainuoja po 500 eurų. Taip susidaro įspūdis, kad dabar interneto svetainių kūrimas yra smarkiai atpigęs.

Kaip susirasti, kas jums sukurtų gerą puslapį? Specialistų ieškokite portale Paslaugos.lt. Tai smulkūs interneto puslapių kūrėjai, kurie gali padėti su nauja svetaine.

Interneto puslapių kūrimas ir „debesis“

interneto puslapių kūrimasInterneto puslapį kurti kartais užtrunkama. Nesigilinsime į detales, tačiau priežastys yra tikrai aiškios – nesusikalbėjimas ir efektyvaus darbo modulio trūkumas. Kartais ir dėl to, kad nesinaudojama „debesies“ programomis ir sprendimais.

Kaip interneto puslapių kūrimas susijęs su „debesiu“? Kodėl jie dirba kartu?

Pirmiausia, tikriausiai žinote, kad „debesies“ technologijos reiškia resursus, kurie yra nusamdomi ir naudojami tik tada, kai reikia. Tai informacija ir duomenys laikomi nutolusiuose vienas nuo kito laikmenose, todėl yra saugu ir patikima. Kokias „debesies“ technologijas naudoja Lietuvos verslininkai ir interneto svetainių kūrėjai?

Talpinimas

Interneto puslapis turi būti patalpintas serveryje. Jis gali būti patalpintas įmonės serveryje arba „debesyje“, kur visi duomenys bus saugūs. Rinktis galima ir ten ir ten, taip sukuriamas „hibridinis debesis“, kuris yra ypač populiarus pasaulyje, o Lietuvoje dažniausiai sutinkamas finansiniame sektoriuje. Paprastai interneto svetainei „debesis“ nėra reikalingas tol, kol į ją neplūsta tūkstančiai lankytojų per dieną. Kai srautas padidėja, geriausia ją talpinti būtent galingesnėmis savybėmis pasižyminčioje aplinkoje.

Projektų valdymas

Interneto puslapių kūrimas – gana sudėtingas procesas. Jame daug skirtingų žmonių turi padaryti skirtingus darbus, kurie priklauso vienas nuo kito. Klientas nepatvirtino dizaino -> dizaineris negali jo paruošti „karpymui“ -> programuotojas negali pradėti kurti HTML ir „vilkti“ ant turinio valdymo sistemos. Viskas susiję labai tampriai, todėl sugriuvus vienam mechanizmui, išsiderina visas variklis ir projektas stoja. Tam naudojami specialūs „debesies“ įrankiai, padedantys suvaldyti visus procesus. Dažniausiai dirbama Agile principais paremtais įrankiais, kurie naudojami tiek kūrėjų, tiek klientų pusėse.

„Dropbox“ ir kiti

Informacijos dalinimasis – svarbiausias bendradarbiavimo momentas. Siuntinėti el. paštu daug duomenų – neefektyvu. Tam naudojamos nemokamos „debesies“ talpyklos, pavyzdžiui, „Dropbox“, Google Diskas, OneDrive iš Office 365 ir kiti. Juose gali būti laikomi projekto aprašymai, eskizai ir kiti reikalingi failai visiems projekte dalyvaujantiems žmonėms – klientams ir kūrėjams. Interneto puslapių kūrimas reikalauja kruopštumo, dokumentacijos, tad nemokamos talpyklos tam kuo puikiausiai tinka.

Testavimas

Yra toks dalykas, kaip testavimas. Jo tikslas – patikrinti sistemą ar įrankį prieš paleidžiant į viešumą, kaip jis susitvarko su kritiniais vartotojų srautais. Tai daroma sukuriant tūkstančius netikrų vartotojų („botų“) ir paleidžiant juos į viešai neprieinamą įrankį. Tada stebima, kas stringa, kur galima pasitaisyti, kad būtų vartojama mažiau serverio resursų. Toks testavimas galimas tik turint didelius resursus atsargoje ir specialius „debesies“ įrankius. Jis naudingas visiems įrankiams, kurie gali netikėtai sulaukti daug lankytojų, pavyzdžiui, po paminėjimo užsienio ar Lietuvos žiniasklaidoje.

„Debesis“ – neatsiejamas interneto svetainių kūrėjų palydovas ir darbo įrankis. Su juo dirbti galima kur kas efektyviau.

Interneto puslapių kūrimas: 5 patarimai

interneto puslapių kūrimasInterneto puslapius kuriame seniai. Keista, tačiau esame ir kitoje barikadų pusėje – juos užsakome iš kitų kūrėjų. Todėl puikiai žinome ir užsakovo, ir atlikėjo problemas, lūkesčius ir… stereotipus. O taip, stereotipai labai svarbūs mūsų darbe ir kasdieniame bendravime. Juk patys pagauname save sakant, kad „su tais dizaineriais neina susikalbėti“, arba „tie programuotojai – iš kitos planetos“, arba „užsakovas šiandien negavo rytinio sekso, todėl nežino, ko pats nori…“. Mes matome pilną šio reikalo vaizdą, todėl galime leisti sau pasidalinti 5 patarimais užsakovams, kurie padės paprasčiau ir lengviau sukurti svetainę. Interneto puslapių kūrimas – populiarus verslas Lietuvoje. Turime labai platų pasirinkimą, tiek galimybių, tiek kainų atžvilgiu. Mūsų dizaineriai turi puikų estetinį suvokimą ir gali laisvai kurti pasaulinio lygio projektus, kaip ir programuotojai.

  1. Trumpesnis terminas – mažiau streso! Kuo trumpai krapštysitės su savo interneto puslapiu, tuo mažiau streso patirsite patys ir sukelsite kūrėjams. Jums jų reikės nuolatos, tad susigadinti santykių su pirmuoju užsakymu tikrai neverta. Taip pat būkite pragmatiški kalbėdami apie terminus. Viską dauginkite iš 3. Jei kūrėjai sako, kad kažką atliks per savaitę, nusiteikite šiam darbui skirti tris savaites. Tiesiog bus mažiau sužlugdytų vilčių.
  2. Duokite savo svetainei konkrečias užduotis. Baigėsi tie laikai, kai interneto puslapis turėjo būti supergražus, extraišskirtinis ir turboįspūdingas. Dabar yra tas laikas, kai iš interneto puslapio, kaip ir iš kiekvieno pardavimų vadybininko yra reikalaujama rezultatų. Konkrečių! Netinka – prakalbėta 2,5 valandos su klientu, pardavimų – už 0 eur. Jūsų puslapis turi turėti konkrečias užduotis. Pavyzdžiui:
    1. Per mėnesį atvesti 1500 unikalių lankytojų;
    2. Per savaitę surinkti 10 naujų „laikų“ jūsų Facebook puslapiui;
    3. 3 užklausos per dieną iš interneto formos;
    4. Pristatyti naują paslaugą išsamiai ir aiškiai;
    5. Ir t.t.
  3. Ateityje jūsų puslapį reikės perdaryti. Turėkite tai omenyje. Tiesiog technologijos pasikeis per keletą metų dramatiškai ir vieną dieną pajausite, kad jūsų puslapis nebeatitinka laikmečio dvasios. Tada reikės jį perdaryti. Klausimas tik ar reikės pakeisti tik keletą elementų, ar vėl turėsite investuoti į absoliučiai naują interneto puslapį.
  4. Tekstai ruošiami prieš interneto svetainės kūrimą, o ne PO. Viena iš esminių klaidų Lietuvos rinkoje yra ta, kad tekstai kuriami tik sukūrus dizainą ir paleidus puslapį. Tai gali užtrukti, todėl rekomenduojama šiuos du svarbius dalykus atlikti lygiagrečiai. Paleisti puslapį reiktų jau su visais tekstais. Aišku, tobulinti juos galėsite iki begalybės, jei tik turėsite laiko ir noro.
  5. Investuokite į mobiliąją versiją, o ne į prašmatnų dizainą. Jei puslapiui sukurti yra skiriamas fiksuotas biudžetas, tenka pagalvoti, į ką labiau apsimoka investuoti – į unikalų ir išskirtinį puslapio dizainą, kuris kainuoja labai daug ir užima labai ilgai padaryti, ar į mobiliąją versiją ir kitus techninius momentus? Mes rekomenduojame mobiliąją versiją. 5000 eurų unikaliam dizainui galėsite skirti tada, kai jūsų puslapis – virtualus pardavimų vadybininkas būtent tokią sumą jums uždirbs be didesnių pastangų. Jei neuždirbs, reiškia nenusipelno jis unikalaus dizaino. Juk tai jūsų prekės ženklo rūbas internete, kurį, esant reikalui, galima pakeisti. Kam užsisakinėti kostiumą pas siuvėją, jei galima jį nusipirkti internetu ar turguje?..

Tikimės, kad šie 5 svarbūs patarimai padės jums atrasti tinkamus interneto puslapių kūrėjus, kurie sukurs efektyviai veikiantį puslapį.