Kasmet visame pasaulyje keliuose žūsta apytiksliai 1,3 mln. žmonių, o 20-50 mln. yra sužeidžiami. Todėl automobilių avarijos siandien yra labai opi problema, kurią būtina spręsti, siekiant kaip įmanoma labiau sumažinti autoįvykių skaičių. Yra daugybė priemonių, kurių pagalba būtų galima išgelbėti milijonus gyvybių, pvz., greičio apribojimai, didesnės baudos už vairavimą neblaiviems, tinkamas kelių projektavimas, aukštesni transporto priemonių saugumo standartai ir kt.
Greičio kontrolė sumažina sužalojimų eismo įvykiuose skaičių
Didėjant vidutiniam transporto priemonės greičiui, didėja ir eismo įvykio rizika bei jo pasekmių sunkumas. Vos 1 % padidėjus vidutiniam transporto priemonės greičiui, 4 % padidėja mirtinų eismo įvykių rizika. Pėsčiajam, partrenktam 65 km/h greičiu važiuojančio automobilio, gresia daugiau nei 4 kartus didesnė mirties rizika nei tuo atveju, jei automobilis būtų važiavęs 50 km/h greičiu. Visa tai rodo, kad net ir iš pirmo žvilgsnio nežymus greičio padidėjimas gali turėti reikšmingos įtakos autoįvykio rizikos padidėjimui ir sužalojimų sunkumui.
Saugos diržų naudojimas sumažina priekyje ir gale sėdinčių keleivių mirties riziką
Saugos diržų segėjimas automobilyje sumažina priekinėse sėdynėse sėdinčių keleivių sužeidimų ir mirties riziką net 45-50 %, o gale sėdinčių automobilio keleivių – 25-75 %. 105 šalyse galioja įstatymai, nurodantys, jog saugos diržai privalo būti segimi tiek priekyje, tiek gale.
Alkoholio vartojimas ir vairavimas padidina avarijos riziką
Vairavimas išgėrus smarkiai padidina avarijos riziką, kai vairuotojo kraujyje alkoholio koncentracija viršija 0,05 g/dl. Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja, kad alkoholio koncentracijos kraujyje riba būtų ≤ 0,05 g/dl visiems vairuotojams ir ≤ 0,02 g/dl jauniems bei pradedantiesiems vairuotojams. Tačiau pasirodo, kad tik 45 pasaulio šalyse galioja tinkamiausią praktiką atitinkantys įstatymai dėl vairavimo išgėrus.
Nesaugi kelių infrastruktūra didina autoįvykių riziką
Keliai turėtų būti projektuojami taip, kad būtų užtikrintas kuo didesnis visų eismo dalyvių saugumas – tiek vairuotojų, tiek ir motociklininkų, dviratininkų bei pėsčiųjų. Tokios priemonės, kaip pėsčiųjų ir dviračių takai, saugios pėsčiųjų perėjos ir automobilių greitį padedančios sumažinti priemonės, yra labai svarbios mažinant autoįvykių ir eismo dalyvių sužeidimų riziką.
Mobilieji telefonai didina išsiblaškymą vairuojant
Naudojimasis telefonu vairuojant (net ir naudojant laisvų rankų įrangą) avarijos riziką padidina net 4 kartus, o trumpųjų SMS žinučių rašymas – apytiksliai 23 kartus! Nustatyta, kad vairuotojo reakcijos laikas naudojantis telefonu yra 50 % lėtesnis. Todėl sėsdami už automobilio vairo telefoną turėtumėte laikyti kuo toliau ir neleisti sau juo naudotis, kol vairuojate.
Parašykite komentarą