Žyma: prekyba internetu

  • Kelionės – verslas, reikalaujantis daugiau IT sprendimų nei el. parduotuvės

    Lėktuvų bilietų sistemaŠiandien norėtųsi apžvelgti vieną iš elektroninio verslo rūšių, kuris savo IT sprendimais gerokai lenkia jau gana tradicinėmis tapusias el. parduotuves. Tiesa, abu verslai priklauso tai pačiai el. komercijos kategorijai, nes ir vienur, ir kitur piniginiai srautai eina elektroniniu pavidalu, o tai ir yra el. komercijos esmė.

    Kelionės yra prabangos prekė/paslauga. Greičiau paslauga, nei prekė, nes neparduodama nieko konkretaus. Iš tikrųjų parduodami tam tikri paslaugų paketai, su kuriais susiduria savarankiškai keliauti susiruošę žmonės.

    1. Apgyvendinimo paslaugos – viešbučiai, apartamentai kartu su patalynės keitimu, valymu ir aptarnavimu;
    2. Lėktuvų bilietai arba nuskraidinimo ir grįžimo paslaugos specialiais arba reguliariais reisais. Jei kelionės autobusu, tai už autobusą;
    3. Transportavimo paslaugos (transfer) – bagažo ir keleivių nuvežimas iš oro uosto iki viešbučio, gido paslaugos.

    Iš šių trijų elementų susideda kelionė. Kiekvienai iš šių paslaugų valdyti yra kuriama atskira IT sistema – programa, leidžianti suvesti turimų paslaugų  duomenis ir juos valdyti. Taip pat valdyti antkainius ir parduoti galutiniam vartotojui su tam tikromis nuolaidomis. Tai gana sudėtinga sistema, nes tokiais sprendimais rūpinasi kelionių organizatoriai, o naudojasi kelionių agentūros ir pavieniai agentai. Sistemos leidžia ir iš karto rezervuoti tam tikras paslaugas. Kai kurioms paslaugoms reikia papildomų veiksmų, kitoms viskas vykdoma automatiškai. Kalba eina apie lėktuvų bilietų pardavimus, kuriuose dalyvauja turizmo agentūros, turinčios leidimus prekiauti bilietais.

    Naudojamų IT sistemų tikslas – palengvinti agentų darbą ir komunikaciją su paslaugos teikėjais. Įsivaizduokite, kaip būtų sunku apskambinti 10 Egipto ar Turkijos viešbučių, gauti patvirtinimą ar tą dieną laisvų vietų yra, tada rezervuoti lėktuvo bilietus ir dar keleivių ir bagažo pervežimo paslaugas. Tai kelios valandos tarptautinių pokalbių telefonu, 20 faksimilių, patvirtinančių užsakymus, mokėjimus, rezervacijas. Pusė kelionės kainos būtų skiriama agento darbui, o kita pusė – realioms paslaugoms. Tai labai smarkiai pakeltų kelionių kainas visame pasaulyje, o tai reiškia, kad keliauti ir poilsiauti galėtų tik labai turtingi žmonės.

    Dėl IT sistemų efektyvumo ir spartumo, kelionės rezervavimui sugaištama iki valandos laiko, tad antkainis nėra labai didelis. Taip uždirba ir kelionių agentūra, ir klientas patenkintas žema kelionės kaina.

  • Suknelės internetu – greita ir patogu

    suknelės internetuDabartiniais laikais, kai technologijos smarkiai pažengė į priekį, mes galime mėgautis  patogesniu gyvenimu. Suknelės internetu, avalynė internetu, kelionės internetu ir netgi meilė internetu nebėra naujiena. Suprantama, jog galimybė užsisakyti prekes ir paslaugas virtualioje erdvėje, tokias kaip suknelės internetu, kvepalai, batai, sijonai ir apskritai įvairiausios prekės internetu, atnešė galimybę mums rinktis iš daug variantų, ir galime įsigyti bet kokią prekę ar paslaugą virtualioje erdvėje, sutaupant lėšas, laiką, bei galimybę pirkti apgalvojant, ar mums to tikrai reikia. Viena iš tokių internetinių parduotuvių, siūlanti didelį spektrą įvairių drabužių ir ne tik, yra estela.lt. Bet ne taip senai, kai suknelės internetu, kosmetika, ar net pats internetas buvo neįtikėtinas dalykas. Tad gal pažvelkime į suknelių istoriją, kuri prasideda jau nuo seniausių amžių.

    Suknelė – tai viršutinis drabužis, kuri pridengia kūną ir neretai kojas. Šiandien suknelės priskiriama moteriškai aprangai, bet jei pažvelgsime keliais amžiais anksčiau, rasime sukneles, kurias vilkėjo vyrai. Tuomet tai buvo visiškai normalu, kadangi neegzistavo diferenciacijos tarp drabužių.

    Žmonių evoliucijos procese, keitėsi technologijos ir žmonių poreikiai, todėl keitėsi ir medžiagos bei modeliai, iš kurių kuriamos suknelės. Tokios suknelės kurios įprastos  dabar, atsirado maždaug XV amžiaus viduryje. Jos buvo įliemenuotos, giliomis iškirptėmis, platėjančios žemyn. Taip pat daugelis iš jų turėdavo šleifą ir būdavo labai ligos. Tuomet buvo madinga pabrėžti itin ploną liemenį, todėl suknelės būdavo su korestais. Žinoma prabangias sukneles galėdavo įsigyti turtingi piliečiai.

    Rokoko stiliaus suknelėVakarinių suknelių istorija labai įdomi. Jos keitėsi, ir buvo kuriamos nuo labai prabangių suknelių, iki paprastų ir trumpesnių. XX amžiaus pradžioje išpopuliarėjo smėlio laikrodžio formos suknelės, kurios pabrėždavo taliją bei krūtinę. Šiais laikais jas pakeitė patogios suknelės – baltiniai. 1920 m. moterys rinkdavosi aptemptas, ne ilgas sukneles, o dar po 10 metų prasidėjo prabangumo periodas. Moterys rinkdavosi prabangių medžiagų siūtas sukneles, kurios buvo puošiamos įvairia bižuterija, blizgučiais, o kai kurios net deimantais ar perlais.

    Suknelių istorijoje, labai didelį vaidmenį suvaidino garsioji Koko Šanel, kai 1926 m. mirė jos meilužis. Ji negalėjo nešioti našlės rūbų, kadangi nebuvo jo žmona. Tačiau Koko rado išeitį. Ji nusprendė moteris aprengti juodai, ir sugalvojo nedidelę juodą suknelę, kurios iki šiol išliko populiarios moterų tarpe. Taigi juodi drabužiai, kurie tuomet buvo nešiojami gedint, tapo labai madinga naujove. Šiuolaikinė moteris juoda suknele puošiasi ne tik į darbą, bet ir priėmimus, susitikimus, ir būdama tokia universali tinka įvairiomis progomis.

    Taigi, apibendrinant galima būtų teigti, jog mums išties pasisekė gyventi šiuose laikuose, kai finansinės galimybės leidžia įsigyti drabužius, nežiūrint į socialinę padėtį, ir visi galime vilkėti puošnius drabužius, o stilių pasirinkti patys.

  • Papuošalai internete – rimtas verslas

    Papuošalus parduoti yra gana sunku. Ypač, jei jie kainuoja daug, yra rankų darbo. Kalba eina ne apie gintaro dirbinius, kuriuos graibstyte graibsto užsieniečiai, bet apie paprastus papuošalus, kurie neišsiskiria kaina, tačiau išsiskiria savo originalumu.

    Taigi, pabandykime susiskirstyti aiškiau Lietuvoje parduodamus papuošalus ir pamatysime įdomių tendencijų.

    papuošalai

    Tauriųjų metalų papuošalai – tai kategorija papuošalų, kurių pardavimui reikalingas žibantis ir blizgantis, prabanga alsuojantis salonas, kostiumuoti apsaugininkai ir šventiškai pasipuošę pardavėjai-konsultantai. Pirkdami žiedą ar vėrinį už 10 000 litų žmonės nori, kad juos dar ir aptarnautų pakiliai ir iškilmingai. Perkėlus šių papuošalų prekybą į internetą, gautųsi didžiulis šnipštas…

    Rankų darbo papuošalai – tai nagingų žmonių sukurti vienetiniai papuošalai iš pačių įvairiausių medžiagų – siūlų, odos, metalo, medžio, gumos ir t.t. Jie originalūs tuo, kad jų pagaminama mažai, tačiau unikalumas garantuotas. Interneto prekyba rankų darbo papuošalais yra prasidėjusi, tačiau kol kas (2012 metais) dar neįgavo pagreičio.

    Paprasti papuošalai – tai metalinių, plastmasinių, medinių, odinių papuošalų masė, kuri pasižymi neaukšta kaina, tačiau nėra gaminama rankomis. Tokie papuošalai yra itin mėgstami jaunimo, nes leidžia išsiskirti iš minios gana nebrangiai. Prekyba internetu tokiais papuošalais – klesti.

    Gintariniai papuošalai – dažniausiai karoliai ir apyrankės Lietuvoje yra pardavinėjami įvairių gatvės prekeivių, suvenyrų parduotuvių, nes gintaras – Lietuvos auksas. Internete prekyba klesti, bet tik ne Lietuvos pirkėjams tos parduotuvės skirtos. Gintarinių papuošalų gamintojai dirba su užsienio rinkomis, kur jų produkcija yra paklausesnė ir prekyba pelningesnė.

    Juvelyrų vienetiniai dirbiniai – meno kūriniai. Internetu jie neparduodami, o eksponuojami įvairiose parodose ir dizainerių salonuose. Šie papuošalai – išskirtiniai, nes juos gamina profesionalūs juvelyrai.

    Taigi aiškiai matome, kad internete dažniausiai prekiaujama trimis pagrindinėmis papuošalų grupėmis. Aišku, deimantus ir internete parduoda, taip pat ir vienetinius juvelyro dirbinius, tačiau tai vienetai palyginus prieš dešimtis paprastų papuošalų el. parduotuvių, kurios dygsta kaip grybai po lietaus Dzūkijos pušynuose…

    Papuošalai internetu – neblogas verslas, juo labiau, kad tolimųjų rytų gamintojai gali pasiūlyti įvairiausių modelių papuošalų labai maža kaina, o Lietuvoje visada yra žmonių, kuriems nėra itin svarbu taurūs metalai ar deimantai, tad pirkėjų yra tikrai nemažai.