Žyma: svetainių kūrimas

  • Internetinių parduotuvių kūrimas užtrunka ilgiau? 3 priežastys, kodėl…

    internetinių parduotuvių kūrimas

    Šis straipsnis skirtas tiek užsakovams, kurie užsako interneto parduotuves, tiek jų kūrėjams, kurie kas dieną kuria el. komercinius projektus ir dažnai nenoriai išlenda iš savo komforto zonos. Kodėl vėluojama su internetinių parduotuvių kūrimu? Pateikiame tris priežastis, kurias išsprendę pagerinsite ir kūrimo procesą, ir kliento lūkesčiai bus patenkinti.

    Netiksli techninė užduotis

    Internetinių parduotuvių kūrimas ilgiau užtrunka dėl to, kad iš karto su klientu nesusitarta, kas bus reikalinga. Tada proceso metu atsiranda papildomų funkcijų. Labai svarbus yra pirmojo tekstavimo momentas, kai užsakovas pamato beveik realią el. parduotuvę. Iš karto kyla minčių: reikia dar to, ano ir trečio…

    Palaukite, ar tikrai tas, anas ir trečias buvo aptartas bendradarbiavimo pradžioje? Gal tie darbai gali būti perkelti į kitą etapą?

    Dažnai klientas pats nenori gilintis į techninę užduotį. Sumurma „jūs geriau žinote, kaip daryti“ ir patapšnojęs per petį išlekia savo reikalais. Neleiskite jam tokių dalykų – supažindinkite su visomis funkcijomis, kad jis suvoktų, ką gaus iš tikrųjų. Taip jam pačiam bus daug šoko.

    Tekstai ir duomenys

    Ne kartą internetinių parduotuvių kūrimas užtruko kelis mėnesius ilgiau, nei planuota, nes trūko tekstų ir realių produktų aprašymų bei iliustracijų. Kūrėjai baksnoja pirštu į kliento pusę – „tai jie nesudėjo, nepasirūpino…“. Kaltė čia abipusė. Vieni neperspėjo, kiti nesirūpino, paliko paskutinei minutei. Rezultatas – keli papildomi mėnesiai, neapmokėtos sąskaitos, stresas, direktorių posėdžiai ir santykių aiškinimasis ir pan.

    Kūrėjai turėtų turėti partnerius tekstų rašytojus ir duomenų sukėlėjus, kuriuos galėtų pasiūlyti savo apsnūdusiems klientams į pagalbą. Aišku, ne už dyką.

    Prasta komunikacija

    Komunikacija yra esminis bet kurios verslo paslaugos momentas. Kai bendraujama padrikai, keičiasi atsakingi asmenys, kyla daug nesusipratimų. Patarimas tik vienas – el. parduotuvės kūrimo procesą turi kontroliuoti vienas žmogus iš kliento pusės ir vienas iš kūrėjų. Kai pastabos ateina iš direktoriaus, biuro administratorės ir valytoja dirbančios direktoriaus žmonos, gana sudėtinga sukurti produktą, kuris tenkintų visas tris personas. O juk būna dar sudėtingesnių situacijų, kai direktorius bendrauja su projektų vadovu, tuo tarpu biuro administratorė viską aptarinėja su programuotoju. Sugedęs telefonas sugaišina labai daug laiko ir išeikvoja resursų, todėl komunikacijos sutvarkymas – prioritetinis uždavinys.

    Jei šias tris priežastis pavyktų pažaboti, elektroninių parduotuvių kūrimas vyktų kur kas geriau. Su tuo sutinka ir www.tinkers.lt kūrėjai.

  • Svetainių kūrimas naujoviškai

    interneto puslapių kūrimas

    Ar žinojote, kad paprastiems interneto puslapiams galimai nereikia rašyti nė eilutės kodo. O taip, programuotojai neteks darbo… Svetainių kūrimas naujoviškai nebereikalauja nei didelio programuotojo, nei dizainerio indėlio. Bet apie viską iš pradžių.

    Svetainių kūrimas seniau

    Prieš dešimtmetį, interneto tinklalapiai buvo kuriami kiek kitaip. Svarbiausias žmogus buvo dizaineris, kuris sugalvoja visą koncepciją. Antras pagal svarbumą – programuotojas, kuris viską sudėlioja ir suprogramuoja, naudodamas savo TVS (turinio valdymo sistema). Arba ne savo, o komercinę, kurios licencija buvo pardavinėjama (iPyramid). Trečias pagal svarbą žmogus, kuris turėjo klausyti dizainerio ir programuotojo nurodymų buvo projektų vadovas. Jis turėjo bendrauti su klientu ir dirbti tarpininku tarp programuotojo, dizainerio ir buhalterės…

    Puslapį pagaminti trukdavo mažiausiai mėnesį. Ir tai jei klientas nereiklus, o dizainas pavyko geras.

    Interneto svetainių kūrimas dabar

    Praėjus dešimtmečiui nuo tų „viduramžių“, situacija kiek pasikeitė. Svarbiausias žmogus dabar yra projektų vadovas. Jis parenka jau gatavą dizainą. Aišku, iš mandagumo paklausia ir dizainerio nuomonės, kuris dizainas iš tikrųjų geras. Panašios nuomonės jam reikia ir iš programuotojo, nes kai kurie dizainai yra gana sudėtingai valdomi. Kai parenkami keli dizainai – jie pateikiami klientui. Tada klientas sprendžia, kas jam tinkamiausia. Išsirinkę dizainą, kūrėjai jį nuperka iš dizainų parduotuvės.

    Tada projektų vadovas duoda darbo programuotojui, kad jis sukurtų neviešą bandomąjį puslapį, kuriame viską galima būtų keisti. Ir tik tada pradeda formuoti struktūra. Tai daroma su WordPress TVS, kuri yra nemokama ir visi apie tai žino. Mokėti reikia už nestandartinius dalykus arba valandinį įkainį, kiek projektų vadovas sugaišo laiko viską stumdydamas ir dėliodamas.

    Užsakovui duodami prisijungimai ir prasideda sunkiausias darbas – tekstų paruošimas ir sudėjimas. Jei puslapis yra perdaromas ir tekstai jau buvo, tai viskas vyksta kur kas greičiau. Naujų tekstų tenka lukterti.

    Šiuolaikiškas interneto puslapis sukuriamas per savaitę. Taigi, per mėnesį tokiu pat tempu galima sukurti 4 puslapius. Tokiu būdu interneto puslapių kūrimo kaina per dešimtmetį mažai keitėsi. Jei tada imdavo 2000 litų, tai dabar ima 2000 eurų, tik už mėnesio trukmės projektą. Kadangi per mėnesį padaromi 4 puslapiai, tai jie kainuoja po 500 eurų. Taip susidaro įspūdis, kad dabar interneto svetainių kūrimas yra smarkiai atpigęs.

    Kaip susirasti, kas jums sukurtų gerą puslapį? Specialistų ieškokite portale Paslaugos.lt. Tai smulkūs interneto puslapių kūrėjai, kurie gali padėti su nauja svetaine.

  • Interneto svetainė – šabloninė ar unikali?

    Šabloninėmis interneto svetainėmis vadinami tokie puslapiai, kurie pagaminami iš jau parengtų dizaino šablonų. Klientas pasirenka kurį nors iš viešai platinamų dizainų, jam suinstaliuojama turinio valdymo sistema ir uždedamas tas dizainas. Turinio valdymo sistema irgi būna standartinė, be jokių individualių funkcijų.

    sablonai

    Unikali interneto svetainė – tai sprendimas, kai dizainas kuriamas individualiai tam klientui. Pagal kliento poreikius nupiešiamas atitinkamo stiliaus ir tematikos dizainas, daromos korekcijos pagal jo pastabas. Taip pat ir turinio valdymo sistemoje gali būti programuojamos individualios funkcijos, skirtos tik tai svetainei.

    Nors pats tokių svetainių kūrimas labai skiriasi, rezultatų skirtumas gali būti ne toks akivaizdus. Esminė šabloninių svetainių savybė – kad jos neturi unikalumo, tuos pačius šablonus perka daug kas ir kuria identiškas svetaines. Tačiau kadangi skirtingų šablonų pasiūla yra labai didelė, tai identiškų svetainių atsiradimas – ne toks dažnas reiškinys, kaip gali atrodyti. Žinoma, jei bus naudojamas tas dizainas, kuris buvo originaliai pridėtas prie pačios turinio valdymo sistemos, arba koks nors populiarus nemokamai platinamas, tai tikrai svetainė atrodys kaip ir šimtai kitų. Bet komerciškai platinami šabloniniai dizainai ne taip smarkiai paplitę, o ir realizuoti dažniausiai būna kokybiškai, todėl eiliniam lankytojui tokia svetainė gali pasirodyti net patrauklesnė, nei su originaliai kurtu dizainu.

    Pagrindinis šabloninių sprendimų trūkumas, kad jie nėra priderinami individualiems kliento poreikiams. Tokios svetainės yra pigios todėl, kad čia neatliekami jokie dizaino ar programavimo darbai, tiesiog parduodamas jau paruoštas dizainas ir turinio valdymo sistema tokie, kokie yra. O net pats nereikliausias klientas dažniausiai vis tiek nori kažkokių individualių pakeitimų. Šablonas iš principo tinka, bet reikia kažką pastumti, išimti, pridėti ir t.t. O tokios, netgi išoriškai nedidelės korekcijos, kartais pareikalauja didelių pakeitimų programiniame kode. Tuo labiau, kai paliečiamas svetainės funkcionalumas, kai ne tikrai atrodyti, bet ir veikti kažkas turi kitaip.

    Todėl šabloninė svetainė gali būti geras pasirinkimas, jei siūlomame dizaine ir turinio valdymo sistemoje viskas tinka iki menkiausių smulkmenų ir nereikia jokių modifikacijų. O turint individualių poreikių ir pageidavimų – reikia unikalaus sprendimo.