Kuo skiriasi kuro papildymas automobiliui su vidaus degimo varikliu ir automobiliui su elektriniu varikliu? Pildymas savotiškai panašus – reikia vykti į tam tikrą įkrovimui dedikuotą vietą ir pasipildyti kuro baką arba akumuliatorių. Tačiau jei degalinės principas visiems yra aiškų aiškiausias, tai su elektromobiliais vis dar kyla klausimų. Tiksliau, žmonės turi pratintis prie kitokių įpročių. Kaip ir bet kas nauja, perėjimas prie elektrinės transporto priemonės reiškia naujas taisykles ir naują terminologiją. Tad trumpai – įkrovimas, įkrovimo laidai ir įkrovimo stotelės bei ką apie visa tai reikia žinoti.
Daugeliui naujų elektromobilių vairuotojų kartais EV įkrovimas gali kelti painiavą. Kuo skiriasi, pavyzdžiui, kintamosios srovės(AC) ir nuolatinės srovės(DC) įkrovimas? O kaip nesusipainioti tarp trijų skirtingų EV įkrovimo lygių? Kai atsiranda tiek daug naujų terminų, lengva pasiklysti ir pasimesti.
Viena iš EV vairuotojų labiausiai klaidinančių temų yra apie įkrovimo laidus ir kištukus. Kadangi (dar) nėra universalios elektromobilių jungties, įkrovimo stotelės, įkrovimo laidai ir kištukai būna įvairių formų ir dydžių. Jie skiriasi priklausomai nuo šalies, kurioje gyvenate, transporto priemonės, kurią vairuojate, ir įkrovimo stotelės, kurią ketinate naudoti, tipo.
Turint tiek daug kintamųjų elementų ir aplinkybių, tinkamo laido pasirinkimas jūsų elektromobilio įkrovimo poreikiams gali atrodyti bauginantis.
Kas yra EV įkrovimo kištukas?
Įkrovimo kištukas yra jungtis, kurią įkišate į elektromobilio įkrovimo lizdą. Kaip ir prietaisų kištukai skiriasi priklausomai nuo šalies, kurioje esate, EV įkrovimo kištukai ir lizdai taip pat skiriasi priklausomai nuo transporto priemonės prekės ženklo, įkrovimo lygio ir šalies, kurioje jie pagaminti. Laimei, dauguma šalių laikosi toliau nurodytų standartų.
Kintamosios srovės kištukai
1 tipo kištukas – galia iki 7,4 kW, naudojama Japonijos ir Šiaurės Amerikos rinkai skirtiems automobiliams.
2 tipo kištukas – galia iki 22 kw privačiose įkrovimo stotelėse ir iki 43 kW viešosiose stotelėse. Naudojama Europoje ir likusiame pasaulyje.
GB/T tipo kištukas – galia iki 7,4 kW,naudojama Kinijoje.
Nuolatinės srovės kištukai
CCS1 tipo kištukas – galia iki 350 kW, naudojama Šiaurės Amerikoje.
CCS2 tipo kištukas – galia iki 350 kW, naudojama Europoje.
CHAdeMO tipo kištukas – galia iki 200 kW, naudojama Japonijoje.
GB/T tipo kištukas – galia iki 237,5 kW, naudojama Kinijoje.
Kai tik šiek tiek pradėsite domėtis ir pereisite prie praktikos, realiai įsigysite elektromobilį bei jį bandysite įkrauti – greitai perprasite visas EV įkrovimo plonybes.
Parašykite komentarą