Ar reikia bijoti vystyti naujienlaiškių marketingo komunikaciją, įsigaliojus Bendriesiems duomenų apsaugos reikalavimams (BDAR)? Iš tiesų ši rinkodaros sritis ir anksčiau buvo reguliuojama, o svarbiausia nuostata yra gauti asmenišką sutikimą duomenų naudojimui.
Naujienlaiškis dažniausiai yra skirtas palaikyti ryšį su potencialiais ar buvusiais klientais. Tai viena iš paprasčiausių ir labiausiai atsiperkančių rinkodaros sričių.
Kur gauti adresatus?
Kaip gauti elektroninių laiškų adresatus? Pagal naująjį įstatymą negalima naudoti viešai internete paliktų adresatų. Taip pat, būtų nusižengimas gauti juos per kitus asmenis, rekomendacijas. Kitaip tariant, jeigu jūs prašote, jog esami klientai pakviestų savo draugą ir įrašytų draugo kontaktus, tai galėsite naudoti juos tik tada, kai gausite asmenišką žmogaus sutikimą.
Viena iš dažniausiai naudojamų priemonių adresatams gauti – skrajučių dalinimas, įvairios loterijos parodose, seminaruose, konferencijose. Kitas būdas tai prašymas sutikti dėl duomenų naudojimo rinkodaros tikslais žmogui apsiperkant internetu, ar tiesiog užsiregistruoti tam tikroje iššokančioje formoje, kad gautų aktualias naujienas. Visi šie būdai yra tinkamai.
Sekantis žingsnis – pasveikinamasis naujienlaiškis. Užuot iš karto brukus reklamą, pradžioje reikėtų pasisveikinti su naujai užsiregistravusiuoju. Keliomis laiškų serijomis galima papasakoti apie savo įmonę, veiklą, istoriją, rezultatus ir kokią informaciją ruošiamasi siųsti. Toks priėjimas prie asmens sulauks mažesnės atmetimo reakcijos.
Kaip dažnai atidaromas naujienlaiškis
Statistika rodo, kad atidaroma maždaug 15-20 procentų naujienlaiškių. Norint pagerinti šiuos skaičius pravers ir tinkama elektroninių laiškų siuntimo automatizacija, programa.
Žmonės, davę sutikimą dėl duomenų naudojimo, be abejo, kažko tikisi. Verta atsakyti į šį poreikį ir kurti išskirtinai vertingą turinį. Dažnai naujienlaiškio skaitomumą padidina antraštės su žodžiais: „Akcija“, „Dovana“, „Išpardavimas“.
Vienas iš konferencijos „Kaip efektyviai pasiekti klientą“ pranešėjų patarė paieškoti asmeninių sąsajų su klientu ir stengtis užmegzti šiltą, draugišką, nuoširdų ryšį. Tiesa, toks ryšys nesusikuria po vieno naujienlaiškio išsiuntimo. Reikia domėtis savo kliento poreikiais ir atrasti kažką bendro. Už pirkimo veiksmo paprastai slypi kita mintis. Ekologija, sveikata, darnūs santykiai, jaukūs namai, finansinis stabilumas – tai temos aktualios daugeliui žmonių. Aktuali tema labiau įtrauks naujienlaiškio gavėją ir paskatins jį perskaityti.