Jei savo plėtojamą verslą bandote „apgyvendinti” internetinėje erdvėje, Google jums yra tarsi keiksmažodis (o gal – Dievas), kurio pamiršti negalite net ir nakties metu. Dauguma Lietuvos interneto vartotojų naudoją būtent šią paieškos sistemą, ieškodami jiems aktualios informacijos bei prekių ar paslaugų įsigijmui. Atrodytų, kelias į didesnius lankytojų srautus bei potencialiai augančias pardavimų apimtis aiškus – patekti į aukštą poziciją tarp Google siūlomų nuorodų pagal konkrečius raktinius žodžius. Problema atsiranda suvokus, jog tai nėra taip paprasta: Google – ne guminis, o norinčių tapti geriau matomais internete – daugybė. SEO paslaugos – stebuklingas receptas, galintis padėti aplenkti konkurentus pozicijos paieškos sistemoje atžvilgiu. Pradedant rimčiau domėtis šia galimybe, pagalvokite, ar iki galo suvokiate šios sąvokos esmę? Tikėtina, jog, susipažinus su esminiais paslaugos aspektais, paaiškės, jog tai yra būtent tai, ko jums ir reikia.
Kalbant techniškai, SEO – internetinių svetainių pritaikymas paieškos sistemoms. Na, o dabar paprasčiau. Paieškos sistemos turi tam tikrus reikalavimus, remiantis kuriais, nusprendžia, kokia eilės tvarka nuorodas į svetaines, kaip rezultatą pagal konkretų raktinį žodį, pateikti interneto vartotojams. Kaip jau minėjome, kiekvienas geidžia atsidurti aukščiau ir gauti galimybę pirmiau už konkurentus pristatyti siūlomų prekių ar paslaugų asortimentą. SEO paslaugos – tai visuma darbų, atliekamų siekiant gerinti konkrečios svetainės reitingą paieškoje.
Internetinės svetainės kūrimas – labai konkretus ir šabloniškas veiksmas, tuo tarpu SEO paslaugos apjungia keletą tarpusavyje susijusių darbų, kuriuos atliekant būtina reaguoti į nuolatinių reikalavimų kaitą. Galima išskirti dvi esmines SEO paslaugų sritis:
- Darbai svetainės viduje (vidinis SEO).
Egzistuoja konkretūs reikalavimai, kuriais vadovaujantis, internetinė svetainė turi būti sutvarkyta techniškai. Tik struktūriškai tvarkingą tinklapį paieškos sistemos robotai pastebi ir yra pajėgūs išanalizuoti. Šiame etape pro akis nepraleidžiamas ir tinklapio turinys. Tekstai turi būti orientuoti ne tik į Google reikalavimus (vienas svarbiausių – turinio unikalumas), tačiau būti informatyvūs, suprantami ir įdomūs eiliniam klientui, dėl kurio dėmesio būtent ir stengiamasi.
- Darbai didinant svetainės populiarumą internetinėje erdvėje (išorinis SEO).
Kai tinklapis sutvarkytas taip, jog yra priimtinas tiek paieškos robotams, tiek ir realiems asmenims, būtinos SEO paslaugos, orientuotos į informacijos apie jį sklaidą. Dažniausiai pasitelkiami visi legalūs (egzistuoja „juodasis” SEO, žadantis greitesnius, tačiau neleistinais būdais pasiektus rezultatus, už kuriuos taikomos griežtos sankcijos) ir konkrečiai svetainei tinkami būdai: SEO tekstai, tinklaraštis, nuorodų talpinimas panašios tematikos svetainėse, socialiai tinklai, mokama reklama ir kita.
SEO paslaugos patrauklios tuo, jog sunkiu ir ilgu darbu (tai – pagrindiniai minusai) užtarnauti rezultatai yra ilgalaikiai – iš pasiektos pozicijos paieškos sistemoje taip greit „išspirtas” nebūsi. Tačiau svarbiausia, jog praplečiamas lojalių klientų ratas – tų, kurie pas tave ateina tiesogiai, o ne per tarpininkus (pavyzdžiui, ieškodami informacijos Google).
Parašykite komentarą