Žyma: mobilieji telefonai

  • „Bitė“ ir „Tele2“ spartins 5G diegimą Lietuvoje ir Latvijoje dalinantis tinklo infrastruktūra

    5G

    Telekomunikacijų bendrovės „Bitė“ ir „Tele2“ pasirašė susitarimą, kuriuo numatoma sukurti bendrą radijo prieigos tinklą (angl. radio access network arba RAN) Lietuvoje ir Latvijoje. Partnerystė leis paspartinti 5G tinklo diegimą bei optimizuoti abiejų bendrovių infrastruktūros priežiūrą. Bendras tinklas neturės jokios įtakos bendrovių konkurencijai siūlant prekes ir paslaugas – „Tele2“ ir „Bitė“, kaip ir iki šiol, veiks kaip visiškai savarankiškos įmonės. Dalijimasis infrastruktūra yra įprasta praktika pasaulyje ir ES – kai kuriose šalyse tai vyksta jau 18 metų.

    Partnerystė bus įgyvendinama steigiant bendrą įmonę. Pastaroji pradės diegti 5G tinklą bei valdys bendrovių anksčiau sukurtą RAN tinklo (šį tinklą sudaro bazinės stotys ir antenos) infrastruktūrą. Pagrindinius tinklus (angl. core network), kuriuos sudaro komutacinės stotys ir kita kritinė įranga, įmonės ir toliau valdys atskirai.

    Susitarimą pasirašiusios bendrovės tikisi, kad 5G tinklą įdiegti bendromis jėgomis pavyks kur kas greičiau nei projektą plėtojant pavieniui. Tokiu būdu tikimasi prisidėti prie spartesnės skaitmeninės ekonomikos plėtros Lietuvoje ir Latvijoje.

    „Bitė“ ir  „Tele2“ planuoja bendrą tinklą sukurti palaipsniui 2021–2023 metais ir šį procesą užbaigti iki 2023 metų pabaigos. Iki 2021 metų vyks planavimo ir pasirengimo darbai.

    „Bendradarbiavimas neapsiribos efektyvesne tinklo priežiūra ir plėtra – jis skirtas realizuoti mūsų ilgo laikotarpio ambicijas. Mes norime, kad Lietuvos gyventojai džiaugtųsi greitu ir kokybišku ryšiu. Dalijimasis tinklu yra populiarus būdas pagreitinti 5G ir kitų modernių technologijų plėtojimą, daryti tai efektyviau ir didesnėmis apimtimis. O tikrieji laimėtojai bus klientai, kuriems atiteks prieiga prie didžiausio mobiliojo ryšio tinklo“, – sakė „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.

    Susitarimą paskatino teigiama patirtis, kurią sukaupė kitų šalių operatoriai, įgyvendinę panašius projektus. Aktyvus dalijimasis tinklu nieko nebestebina – pasaulyje esama maždaug 100 panašių projektų, vien Europoje jų priskaičiuojama 40. Pavyzdžiui, „Tele2“ ir „Telenor“ dalijasi tinklu Švedijoje, „Orange“ ir „T-Mobile“ Lenkijoje, DNA ir „Telia“ Suomijoje, SFR ir „Bouyuges Telecom“ Prancūzijoje, „Vodafone“ ir „Nova“ Islandijoje.

    „Svarbiausias partnerystės tikslas – paspartinti 5G tinklo pagrindu veikiančių „Bitės“ paslaugų kūrimą, galimybes klientams greičiau pasiūlyti mobiliosios televizijos, spartesnio interneto bei daiktų interneto sprendimus. Bendras tinklas užtikrins geresnę paslaugų kokybę, platesnę aprėptį ir didesnę talpą nei atskiri tinklai. Bendradarbiavimas taip pat leis efektyviau išnaudoti resursus ir labiau tausoti aplinką“, – pažymėjo „Bitė Lietuva“ vykdomasis direktorius Pranas Kuisys.

    Telekomunikacijų bendrovės skaičiuoja reikšmingus efektyvumo pokyčius dalijantis tinklo infrastruktūra. Pavyzdžiui, bendrame tinkle sukuriamas 30-60 proc. didesnis duomenų srauto pralaidumas, partnerystė taip pat teigiamai veikia aplinką, nes mažėja išteklių vartojimas – vien elektros energijos suvartojama apie 20 proc. mažiau.

    „Bitė“ ir „Tele2“ valdys po 50 procentų bendros Lietuvoje ir Latvijoje veiksiančios įmonės akcijų.

  • Populiariausios internetinių skelbimų prekės

    mobileInternetiniai skelbimai tapo populiariausiu būdu ne tik atsikratyti senais arba nebenaudojamais daiktais, bet ir užsidirbti. Kasdien tūkstančiai žmonių peržiūri populiariausias skelbimų svetaines Lietuvoje, ieškodami mažesnių kainų už prekes, nei gali pasiūlyti parduotuvės. Verslininko gyslelę turintys jau seniai pastebėjo šios terpės piniginį potencialą ir pradėjo naudoti skelbimų svetaines kaip priemonę padidinti savo pajamas. Čia galiojantis principas paprastas: pirk pigiau – parduok brangiau, o skirtumas tavo. Belieka išspręsti vieną mažytę problemą. Ką gi vis dėlto pardavinėti?

    Elektronikos prekės. Nešiojami kompiuteriai, planšetės, mobilieji telefonai, ausinės… Viskas, kas nauja, modernu ir „ant bangos“. Žmonės nuolatos vaikosi naujovių, bėda tik ta, kad naujovės (kol dar naujos) nepigiai kainuoja. Ypač parduotuvėse, kurios tiesiog privalo užsidėti didelį antkainį, kad išlaikytų pelningumą. Todėl liaudis keliauja ieškoti, kur pigiau – pas perpardavinėtojus skelbimų portaluose. Jų mobilieji telefonai, kompiuteriai ir planšetės nukonkuruoja parduotuves žymiu kainų skirtumu. Tačiau naujokui spekuliantui būtų sunku įsiveržti į šią rinka, nes ji jau seniai perpildyta senbuviais, žinančiais geriausius tiekėjus, geriausius reklamos būdus ir kitas paslaptis.

    Rūbai. Dar viena labai pelninga rinka skelbimų portaluose. Ją taip pat būtų galima skirstyti į kategorijas: vyriški, moteriški rūbai, sportinė apranga, avalynė, proginė apranga ir t.t. Ši rinka reikalauja daug didesnio atidumo, nei, tarkime, mobilieji telefonai. Čia reikia atkreipti dėmesį į madas, sezoniškumą, dydžius. Neretai nauji rūbų pardavėjai paslysta ir renkasi rūbus tik pagal savo skonį, kuris labai dažnai neatitinka potencialių pirkėjų skonio.

    Senienos. Labai siaura, paini ir sudėtinga, tačiau pelninga rinka. Čia darbuojasi tik tie, kurie nusimano arba patys yra tokių daiktų fanatikai-kolekcionieriai. Į šių prekių sąrašą įeina: seni pašto ženklai, monetos, senoviniai žaislai, kupiūros, ordinai, papuošalai, raktai ir visos kitos senienos. Kuo daiktas senesnis ir retesnis – tuo jis vertingesnis. Tačiau, kaip minėta, ši rinka reikalauja nemažai žinių ir išprusimo. Paprastas žmogus negali tikėtis būti nuovokesnis už patyrusį, nuo vaikystės pašto ženklus rinkusį veteraną, kuris žino kiekvieno jam į rankas papuolusio seno daikto vertę.