Turiu daug sekėjų; draugė papostino nuotrauką iš Turkijos; kiek laikų! – tokios ir panašios frazės yra šių dienų rutina. Socialiniai tinklai taip pavergė žmones, kad kalbos specialistai netgi priėmė nutarimą, jog feisbukas – vartotinas lietuviškas žodis, kuriam nereikės jokių kabučių. Nepaisant kalbinių viražų, daugeliui bene įdomiausias reiškinys yra reklama socialiniuose tinkluose.
Užbėgant įvykiams už akių ir siekiant išvengti netinkamo interpretavimo reikia pabrėžti: reklama socialiniuose tinkluose – ne tas pat kaip socialinė reklama. Žinoma, feisbuke nedraudžiama skelbti socialinio žanro plakatų (t. y. informuojančių apie visuomenės skaudulius, skatinančių laikytis įstatymų, nepasiduoti blogai įtakai, ir pan.). Svarbiausia suprasti, kad socialinis šiuo atveju reiškia vietą (interneto svetainę, kurioje vartotojai bendrauja vieni su kitais, dalijasi įrašais ir nuotraukomis), o ne tai, kad reklama tik pamokomoji.
Socialiniame tinkle atsiras vietos visokioms reklamoms. Ar tai būtų nauji, patys stilingiausi sportbačiai, ar išskirtinai patogūs biuro baldai, feisbuko lankytojai pastebės pateikiamą informaciją ir – tikėtina – susivilios siūlomais produktais. Teisybės dėlei reikia paminėti: suvilioti – ne pats lengviausias uždavinys, bet pasistengti verta. Įmonių savininkai ir rinkodaros skyriaus specialistai pastebi, kad įdėtos pastangos atsiperka.
Kone natūraliai kyla klausimas dėl kainos. Šiuo požiūriu reklama socialiniuose tinkluose patinka nenorintiems išlaidauti. Mokamų sprendimų yra, apskritai geriausia pasisamdyti profesionalus, kurie ištransliuotų intriguojančią žinutę. Tačiau pasitelkus komunikacines galias įmanoma sudominti žmones ir neišleisti nei cento. Tai nėra labai lengva, būtinas nuolatinis dialogo mezgimas. Jei paskelbtumėte konkursą ir pasiūlytumėte laimėti vienkartinių nosinaičių pakelį, internautai nesivargintų dalyvauti jūsų akcijoje. Atvirkštinis variantas, jei prizas didesnis. Ypač sekasi dailių drabužių gamintojams, pardavėjams. Pasidalyti įrašu ir laimėti suknelę? Kodėl ne, bandom! Va tokia vartotojų reakcija įmones nepaprastai džiugina.
Reklama socialiniuose tinkluose džiugina ne tik verslininkus, bet ir kiekvieną internautą. Pardavėjai, paslaugų teikėjai sėkmingai kuria norimą įvaizdį, pasirodo esą nuoširdūs. Ir kaipgi nepasinaudosi mandagiu, vertingu pasiūlymu? Kaipgi nedalyvausi žaidime?.. Paprastas žmogus tampa reklamos dalimi, pratęsia komunikacijos ciklą: pasidalijate įrašu, tada juo susidomi jūsų draugai, tuomet draugų draugai…