Žyma: SEO

  • Kaip įvertinti SEO specialisto profesionalumą?

    Naudodamiesi bet kokiomis paslaugomis visuomet norime tik aukščiausios jų kokybės. Skirtingai nei siuvėjų ar kirpėjų atliktas darbas, SEO paslaugos ir jų kokybė yra sunkiau įvertinamos. Dar tik planuojant kreiptis dėl svetainės optimizavimo kyla klausimas ar konkretus SEO specialistas tikrai vertas dėmesio, o jau naudojantis šiomis paslaugomis – ar SEO paslaugos atliekamos profesionaliai. Abiem atvejais tai galima identifikuoti pagal sekančius kriterijus.

    Atliktų projektų pozicijos

    Niekas geriau nepristato specialisto nei jo jau atlikti darbai. Ketindami pasirašyti paslaugų sutartį paprašykite SEO specialisto nurodyti su kokiomis svetainėmis ar internetinėmis parduotuvėmis jis dirba. Žinoma, jei SEO paslaugos joms tik neseniai pradėtos teikti, rezultatai dar gali būti nematomi. Tačiau jei SEO specialistas nurodo savo sėkmingus įgyvendintus projektus, pasidomėkite svetainių pozicijomis  ir įsitikinsite kokie specialisto darbo rezultatai.

    Komunikacija

    Nors SEO paslaugos yra orientuotos į svetainės ar internetinės parduotuvės optimizavimą, tačiau ne mažiau svarbu ir SEO specialisto komunikacija. Prieš pasirašant paslaugų teikimo sutartį, pasirinktas SEO specialistas turėtų atsakyti į visus kliento klausimus. Kai SEO paslaugos jau teikiamos, užsakovui pagal iš anksto nustatytą laikotarpį turėtų būti pateikiama atliktų darbų ir pasiektų rezultatų ataskaita. Jei šios komunikacijos tarp SEO specialisto ir paslaugų užsakovo nėra, vertėtų atidžiau žvelgti į SEO specialisto profesionalumą ir kompetenciją.

    Suinteresuotumas

    Bendraudami su SEO specialistu pastebėkite kiek dėmesio jis skiria jūsų projektui, ar domisi jūsų verslu ir potencialiais klientais bei kiek jis suinteresuotas pasiekti gerų rezultatų. Jei matote, kad SEO specialistas darbui su jūsų svetaine atiduoda pakankamai energijos ir deda pastangas siekiant rezultatų, būkite ramūs. Na, o jei esate tikri, kad SEO paslaugos jas teikiančiam specialistui tėra papildoma veikla ar dar blogiau – nemaloni pareiga, pagalvokite apie labiau motyvuoto specialisto paieškas.

    Nors internetinės svetainės optimizavimas visuomet atliekamas tuo pačiu principu, tačiau specialistų taikomi metodai gali skirtis. Svarbiausia yra, kad SEO specialistas nenaudotų neleistinų metodų, dėl kurių svetainė gali būti netgi blokuojama. Tad kylant abejonių vienas iš pirmųjų klausimų SEO specialistui turėtų būti ar SEO paslaugos teikiamos naudojant tik skaidrias ir tinkamas strategijas.

  • Straipsnių talpinimas padeda rinkti atgalines nuorodas

    Interneto rinkodaroje atgalinės nuorodos yra pakankamai svarbios. Puslapis gali būti sukurtas idealiai, tačiau be nuorodų jis greičiausiai nebus randamas. Šiandien norime pakalbėti apie vieną iš populiariausių būdų, kaip gauti atgalines nuorodas į savo svetainę be didelio vargo ir investicijų.

    Pradėkime nuo to, kad Google vertina jūsų puslapį pagal įeinančias iš kitų puslapių nuorodas. Dėl šios priežasties rekomenduojama nuorodų gauti ne iš vieno, o kelių puslapių.

    Straipsnių katalogai – ideali vieta atgalinėms nuorodoms

    Straipsnių katalogai yra puiki vieta gauti vertingų atgalinių nuorodų. Paprastai straipsnių talpinimas socialiniuose tinkluose neatneš daug naudos SEO. Dėl to rekomenduojama ieškoti straipsnių katalogų, kuriuose straipsniai talpinami mokamai arba nemokamai, pavyzdžiui, e-nuoroda.lt.

    Bet reiktų įsitikinti, ar katalogas yra kokybiškas. Nuo to priklauso jūsų puslapio pozicijos. Baudų vargu ar gausite, nes Lietuvoje tokių katalogų daug nėra, tačiau gaila bus prarasto laiko ir investicijų į parašytus straipsnius. Juk rekomenduojama straipsnių kataloguose talpinti tik unikalius, niekur kitur nenaudotus straipsnius.

    Kodėl straipsnių kataloge nuoroda yra vertinga?

    Nuoroda straipsnių kataloge esančiame straipsnyje yra vertinga dėl kelių priežasčių:

    1. Straipsnyje dedama „dofollow“ nuoroda. Tai reiškia, kad Google ją itin palankiai vertina.
    2. Straipsnis yra rašomas apie tai, kuo užsiima įmonė, todėl atgalinė nuoroda ateina iš tematiškai susijusio turinio. Tai labai svarbu, nes nuorodos iš apatinių rūbų el. parduotuvės, vedančios į autoserviso puslapį nėra itin gerai vertinamos. Straipsnis sukuria tam tikrą temą, todėl tai ir laikoma susijusiu turiniu.
    3. Straipsnyje galima dėti dvi nuorodas. Paprastai viena eina ant pavadinimo ir veda į titulinį puslapį, o kita – ant tikslaus raktinio žodžio ir reklamuoja specifinę paslaugą ar kitą vidinį puslapį. Tokiu būdu nušaunami du zuikiai vienu šūviu. Galima dėti ir daugiau nuorodų, tačiau tada straipsnis turėtų būti didesnis. Santykis – 1 nuoroda į 150 žodžių. Jei reikia 3 nuorodų, straipsnis turėtų būti 450-500 žodžių apimties.
    4. Straipsnyje nuorodas galima bet kada pakeisti. Dažniausiai joks papildomas mokestis už tai neimamas.
    5. Nuorodos straipsnyje lieka visam laikui, kol gyvuoja puslapis. Dažnu atveju net puslapiui dingus, turinys yra perkeliamas į kitą domeną, tad nuoroda nedingsta. Jokių mėnesinių ar metinių planų, nuoroda – AMŽINA.

    Straipsnį galima gausiai iliustruoti, taip pat galima įdėti ir Youtube video. Tai papildoma reklama už… nemokamai 😉

    Straipsnių talpinimas galimas dviem būdais – užsiregistravus arba nusiuntus straipsnį moderatoriui per specialią formą arba el. paštu. Bendrauti su moderatoriumi būtina, nes tik taip galima atlikti reikalingas straipsnio modifikacijas, ištaisyti įsivėlusias klaidas, pakoreguoti nuorodas ar iliustracijas.

  • SEO kursai – norintiems tobulėti

    Šiais laikais labiausiai giriamo tos profesijos, kurioms reikalingos kompiuterinis raštingumas. Žinoma, tai nereiškia, kad užtenka mokėti naudotis kompiuteriu, kadangi tik specifinės žinios gali užtikrinti, kad bus galima pasiekti našių rezultatų.

    Viena iš gana patrauklių galimybių, kuri Jums gali suteikti galimybę užsidirbti duonos – SEO kursai. Kokio tipo žmonėms jie labiausiai tinka? Ties, kurie mėgsta diena leisti prie kompiuterio ir tuo pačiu tiems, kurie yra labai kruopštūs bei detalūs, kadangi būtent to labiausiai reikalauja SEO sfera.

    Užsiimti SEO optimizacija gali ne tik tokias paslaugas teikiantys ar norintys teikti asmenys. Ji yra būtina praktiškai bet kokiam internetiniam verslui, kuris nori turėti didesnį priėjimą prie potencialių klientų, kurie naudojasi paieškos sistemomis. Šiam reikalui galima samdyti SEO specialistus (-ą) arba visų SEO optimizacijos subtilybių galima išmokti per SEO pamokas, kurių Lietuvos internetinėje erdvėje galima aptikti įvairių lygių mokiniams.

    Geriausio specialisto pasirinkimas

    SEO kursai organizuojami daugelio įmonių, tad ieškodami tos, kuris taps Jūsų mokytoja – skirkite daugiau laiko. Palyginkite variantus įvertinkite patirtį, peržiūrėkite jų pačių atliktus darbus ir galbūt tai padės susidaryti nuomonę – ar tam tikra įmonė patenkins Jūsų poreikius. Taip pat reikia suprasti, kad SEO kursai apima labai daug temų, kadangi kuo daugiau išmoksite – tuo tikresnis galite būti, kad būsite naudingas darbo rinkoje ir tuo pačiu pavyks puikiai užsidirbti. Taigi, kuo daugiau motyvacijos, kuo daugiau atsidavimo – tuo laimingesnis galite būti, kad būsite perkamas, ieškomas ir atrandamas.

    Nuolatos mokytis – būtina

    Taip turite nepamiršti, kad SEO sritis reikalauja nuolatinio tobulinimosi. Paprasčiausiai jis yra labai lanksti, kiekvienas jo komponentas kinta, tad riekės ne tik dirbti, tačiau taip pat ir domėtis inovacijomis, kurios gali Jums padėti tapti konkurentu. Bene dažniausia problema ir yra ta, kad žmonės baigę mokslus dirba, tačiau nebenori daugiau laiko skirti naujos info įsisavinimui. O juk būtent nauja informacija ir yra pats svarbiausias veiksnys, kuris gali užtikrinti, kad būsite geras savo sferos specialistas.

    Kuo daugiau noro ir kuo daugiau laiko – tuo didesnė tikimybė, kad Jūsų suteikiamos SEO paslaugos bus vertinamos. Tokiu atveju galėsite dirbti ne tik kitam, tačiau ir sau. O tai – puiki galimybė uždirbti daugiau ir tuo pačiu dirbti būtent tai, kas Jums labiausiai tinka. O jei SEO paslaugų teikti nenorėsite, išmanyti šį amatą yra naudinga, nes jis pravers vystant bet kokį verslo projektą.

  • SEO Pradžiamokslis. Kas atliekama optimizuojant svetainę?

    SEO (angl. Search Engine Optimization) – tai optimizavimas paieškos varikliams,  metodika, kurios tikslas optimizuoti internetinę svetainę pagal tam tikras užklausas.

    Kitaip nei reklaminių kampanijų metu, kurios gyvuoja iki tol, kol už jas yra mokama, ir parodomos nebūtinai suinteresuotiems jūsų  preke klientams. SEO Optimizacijos metu pasiekiamas ilgalaikis rezultatas, be to jūsų svetainę pagal tam tikrą užklausą ras klientas, kuriam jūsų paslauga yra tikrai aktuali.  SEO yra nuolatinis procesas, tačiau pasiekti rezultatai yra ilgalaikiai.

    Nuo ko priklauso SEO paslaugų kainos?

    Atliekamos SEO paslaugos ir jų  kainos priklauso nuo keleto faktorių. Pateikiame bendrą jų sąrašą ir galimą įtaką galutinei kainai.

    • Pasirinktas raktažodžių kiekis – jei svetainės turinys yra optimizuojamas keliems raktažodžiams. Turinio optimizavimo kaina automatiškai kils.
    • Konkurencijos nišoje – itin daug paieškų per mėnesį sulaukiančios nišos yra laikomos itin konkurencingomis, kadangi kiekvieno paspaudimo ant svetainės kaina čia gali reikšti itin didelius pinigus. Tokioms svetainėms gali reikėti drastiškų turinio pokyčių ir nuolatinio jo atnaujinimo.
    • Svetainės dydžio – Jei kalba eina apie nedidelės apimties svetainę, žinoma užtenka ir nedidelių optimizacijos darbų. Tačiau jei kalbame apie sudėtingoje rinkoje laviruojančią e-parduotuvę, turinčią itin didelį kiekį prekių, čia lauks rimtesni optimizacijos darbai.
    • Planuojamų svetainės pertvarkymo darbų – ši faktorius susideda iš visų svetainėje planuojamų pertvarkymo darbų. Jei planuojama atlikti ne tik vidinį ar išorinį optimizavimą, tačiau ir nišos raktažodžių tyrimus bei turinio pateikimus, kaina atitinkamai kils. Reikės skirti daugiau laiko ir pastangų įtvirtinant svetainę nišoje turinčioje didelę konkurenciją.

    SEO paslaugas teikiančios agentūros atliekami darbai

    SEO pakeitimus svetainėje yra įmanoma įgyvendinti įvairiais būdais. Pateikia 6 būdus apie mūsų atliekamus darbus svetainėse.


    Raktažodžių ir rinkos tyrimas –  siekiant kokybiško ir naudingo turinio svetainėje, yra būtina jį optimizuoti pagal vartotojų ieškomus raktažodžius. Galime ir pasirūpinsime, jog žmonės ieškodami reikalingos informacijos rastų tik to ko jie ieško. Šiame darbų etape įvertiname svetainės būklę SEO audito pagalba, rinkos konkurencingumą bei tinklalapio galimybes konkuruoti joje. Surinktą informaciją pateikia kokia ji yra, būtų tai geros ar blogos žinios.

    Vidinis optimizavimas –  nemažai sutrikimų svetainėje atsiranda dėl paprasčiausios priežasties – neteisingai suprogramuoto kodo. Tai gali būti ne tik saugumo spragos, tačiau ir neteisinga jos architektūrą, privedanti prie to, jog paieškos varikliai neteisingai indeksuoja ir nuskaitos svetainės turinį arba apskritai jo nemato. Kitas vidinio optimizavimo darbas – greičio optimizavimas. Kaip žinia, greita svetainė kur kas malonesnė apsilankantiems vartotojams bei labiau tenkins paieškos variklius. “Google” neseniai paskelbė, jog svetainės krovimo greitis yra vienas iš kertinių faktorių pagal ką puslapis yra rankuojamas. Taigi, būtina sutvarkyti elementariausią puslapio struktūrą, privedančią prie greitesnio krovimo.


    Išorinis optimizavimas –  paieškos varikliai taip pat vertina svetainės išorinį aktyvumą bei sąsajas su kitais resursais internete. Tai gali būti aktyvumas socialiniuose tinkluose, kitais tinklalapiais, turimomis nuorodomis. “Google” itin teigiamai vertina aukštos kokybės nuorodas, todėl mūsų darbas – sukurti kuo daugiau kokybiškų nuorodų jūsų svetainėje.


    Turinio optimizavimas – ko gero svarbiausias darbas – užtikrinti aukštos kokybės turinį svetainėje. Čia yra rūpinamasi visais jo elementais tinklalapyje – nuotraukomis, tekstais, vaizdo įrašais ir t.t. Net ir menkiausios klaidos itin aukštos konkurencijos rinkoje gali privesti prie smarkaus svetainės smukimo reitinguose, prarastų vartotojų srauto bei pelno. Prieš pradedant darbus pateikiame turinio pakeitimų planą klientui, o jį suderinus pradedame turinio pokyčių įgyvendinimą. Aktualus turinys yra orientuotas ne tik į paieškos sistemas, tačiau ir į svetainės lankytojus.


    Strategija ir monitoringas – paleidus svetainę į interneto platybes, darbai ties tuo nestoja. Paieškos varikliai nuolatos keičia savo rankavimo algoritmus, todėl SEO paslaugas teikiančios įmonės turi būti lanksčios ir gebėti pateikti geriausią savo klientams sprendimą. Į tai įeina ir bendras strategijos kūrimas svetainei. Galbūt keletas minimalių pakeitimų ją pavers autoritetinga ir klientus traukiančią svetaine? Jei apskritai kalba eina apie itin konkurencingą rinką, svetainė turi būti prižiūrima ir tobulinima itin dažnai.

    Apibendrinant

    Jei jus domina kokybiškai atliktos SEO paslaugos apsilankykite mūsų svetainėje. Čia rasite daugiau informacijos apie šių pokyčių naudą svetainėje bei papildomus darbus galinčius pagerinti svetainės būklę.

  • Kaip SEO padeda reklamuoti kompiuterius

    SEO paslaugosUžduotis tikrai ne iš lengvųjų – tai patvirtins visi kompiuterių pardavėjai. Kaip gi išreklamuoti tam tikrą kompiuterio modelį ar seriją, kad žmonės juos rastų natūraliai per paiešką? Padės keletas SEO triukų. Tiksliau tai ne triukai, o normali praktika – čia jokios magijos nėra. Akių irgi niekam dumti nereikia…

    Visų pirma, reikia sukurti parduodantį puslapį. Jei turite el. parduotuvę, tai gali būti ir galutinis prekės puslapis. Bet jei reikia parduoti visą seriją, rekomenduojama pasidaryti specialų nukreipimo puslapį (landing page), skirtą būtent tam.

    SEO paslaugų tiekėjai nelabai dažnai vartoja šį terminą Lietuvoje (galbūt nežino, o galbūt nemano, kad jis svarbus) – turinio klasteris. Tai savotiškas mini puslapis, kuris susideda iš pagrindinio puslapio ir kelių šalutinių, labai susijusių tematiškai. Google dabar vertina ne raktinius žodžius, o temas, todėl turint tokį 10-15 turinio vienetų spiečių, galima gana nesunkiai Google duoti žinoti, jog pagrindinis puslapis yra svarbus.

    SEO patarimai - turinio klasteris

    Ką daryti kompiuterių reklamos atveju?

    Padaryti keletą straipsnių apie norimus parduoti kompiuterius. Reiktų pasigilinti, kaip žmonės ieško ir ko konkrečiai tikisi iš turinio. Ar jie ieško „Dell Latitude remontas“? O gal „Kiek laiko Toshiba Satellite baterija“? O kaip dėl „kiek kainuoja Lenovo Thinkpad 2018“? Visi šie klausimai – puikiausios temos neilgiems informatyviems straipsniams apie parduodamą kompiuterį. Tokių straipsnių gali būti 10-15 ar net daugiau. Jie gali būti publikuojami ne iš karto, palaipsniui. Ypač, jei to kompiuterio pardavimai tęsiasi kurį laiką, atsiranda naujų produktų ir pan.

    Pagrindinis puslapis tuo tarpu turėtų būti išsamus kompiuterio pristatymas ir parduodantis tekstas. Čia turėtų būti modeliai su kainomis, akcijos ir t.t. Taip pat ir techninės detalės. Puslapis turėtų būti gerai iliustruotas (paprastai el. parduotuvės „pasiskolina“ paveikslėlius iš oficialių gamintojų, kurie nelabai ir pyksta…).

    Po pardaviminių ir techninių tekstų, turėtų būti ir tam tikri tekstai, kuriuose būtų nuorodos į kiekvieną iš jau paruoštų šalutinių straipsnių. Tegul tai būna DUK pavidalo turinys – klausimas ir atsakymas su nuoroda Plačiau. Esmė ta, kad iš pagrindinio puslapio turi būti nuoroda į šalutinį ir atgal. Tarpusavyje šalutinių puslapių sieti nuorodomis visiškai nebūtina.

    Visa tai daroma savame puslapyje. Jei yra galimybės, reiktų pasinaudoti proga ir paruošti keletą įdomių informacinio pobūdžio straipsnių ir publikuoti su aktyvia nuoroda kituose puslapiuose. Bet reiktų pasirūpinti geresnės reputacijos puslapiais, pavyzdžiui, Medium.com straipsni, LinkedIn straipsnis, Facebook straipsnis arba video, Youtube video su aktyvia nuoroda aprašyme ir t.t.

    Papildomai galima užsakyti keletą SEO straipsnių vedančių į pagrindinį puslapį (ne šalutinius). Tik persistengti nereiktų, nes tikslaus raktinio nereikia – geriau tegul tai būna prekės ženklas. Dabar „brandines“ nuorodas Google labai mėgsta.

    Negaila dar 20 eurų reklamai? Dėl viso pikto paleiskite nedidelę Facebook kampaniją, kad kuo daugiau žmonių apsilankytų tame puslapyje.

    Kodėl visi laurai tik pagrindiniam, o ne šalutiniams? Juk jų daugiau? SEO specialistai sutinka, kad ši praktika gali būti palaikyta nuorodų tinklu. Google tokius tinklus atidžiai seka, todėl jų nuorodų kokybė gali būti dirbtinai sumažinta. Nereikia Google leisti sudirbti viso kelių mėnesių triūso dėl kelių nuorodų. Geriau dirbti atsargiau ir daryti turinio klasterį, o ne nuorodų tinklą.

    Kas mėnesį reiktų papildyti šalutinių puslapių sąrašą nauju įrašu. Tai gali būti naujo modelio pristatymas, naujienos iš gamintojų, 5 patarimai kaip pačiam susiremontuoti kompiuterį ir t.t. Neilgas straipsnis, už kurį sumokėsite 20-30 eurų tikrai išliks vertingas dar ne vienerius metus. Išbandykite tokį būdą, nes Lietuvoje to dar nelabai dažnai sutiksite.

     

  • Kam reikalingas paieškos optimizavimas?

    paieškos optimizavimas

    SEO – žodžių junginio trumpinys, o jo angliškas terminas – „Search Engine Optimization“. Lietuvoje SEO yra žinomas pavadinimu kaip optimizavimas paieškos sistemoms.

    Lietuvoje dažnai galima išgirsti klausimą: „kas yra seo?“. Dažnai žmonės apie seo paslaugas yra girdėję tik viena ausimi, kiti apie tai iš viso nieko nenutuokia, tad šio straipsnio tikslas ir yra paaiškinti kam reikalingas optimizavimas paieškos sistemoms.

    Pasaulyje yra žinomos ne viena paieškos sistema. Populiariausios paieškos sistemos: Yandex, Baidu, Bing, Yahoo ir, žinoma, Google. Google paieškos sistema daugiausiai naudojasi europiečiai. Kiekvienas internautas renkasi paieškos sistemą pagal tai, kuri jam labiausiai patinka, kuri yra patogiausia. O paieškos sistemos reikalingos tam, kad žmonės kuo greičiau susirastų jiems reikiamą informaciją ar įmones, teikiančias tam tikras paslaugas bei prekes.

    Seo paslaugų tikslas – iškelti tam tikrą kliento svetainę į pirmąsias paieškos sistemos vietas pagal tam tikrą raktažodį. Raktažodžio nustatymas – seo specialisto darbas.

    Tam, kad interneto lankytojas rastų seo specialistų optimizuotą svetainę, yra atliekamos vidinė ir išorinė svetainės optimizacija. Taip pat atlikus gilius raktažodžių tyrimus, yra nustatomi tie raktažodžiai, kuriais dažniausiai lankytojai ieško kažkokių specializuotų prekių ar paslaugų. Tinkamai atliktas paieškos optimizavimas garantuoja tikslinę reklamą, didesnius lankytojų srautus į kliento svetainę, svetainės žinomumą, o verslui – pelningumą.

    Paieškos optimizavimas reikalingas svetainėms, norinčioms turėti aukštus reitingus paieškos sistemoje. Aukšti reitingai didiną lankytojų skaičių, lankytojų skaičius didina  parduodamas paslaugas, o šios – pelną.

  • SEO paslaugos: tvarka ir populiarumas

    SEO paslaugosJei savo plėtojamą verslą bandote „apgyvendinti” internetinėje erdvėje, Google jums yra tarsi keiksmažodis (o gal – Dievas), kurio pamiršti negalite net ir nakties metu. Dauguma Lietuvos interneto vartotojų naudoją būtent šią  paieškos sistemą, ieškodami jiems aktualios informacijos bei prekių ar paslaugų įsigijmui. Atrodytų, kelias į didesnius lankytojų srautus bei potencialiai augančias pardavimų apimtis aiškus – patekti į aukštą poziciją tarp Google siūlomų nuorodų pagal konkrečius raktinius žodžius.  Problema atsiranda suvokus, jog tai nėra taip paprasta: Google – ne guminis, o norinčių tapti geriau matomais internete – daugybė. SEO paslaugos – stebuklingas receptas, galintis padėti aplenkti konkurentus pozicijos paieškos sistemoje atžvilgiu. Pradedant rimčiau domėtis šia galimybe, pagalvokite, ar iki galo suvokiate šios sąvokos esmę? Tikėtina, jog, susipažinus su esminiais paslaugos aspektais, paaiškės, jog tai yra būtent tai, ko jums ir reikia.

    Kalbant techniškai, SEO – internetinių svetainių pritaikymas paieškos sistemoms. Na, o dabar paprasčiau. Paieškos sistemos turi tam tikrus reikalavimus, remiantis kuriais, nusprendžia, kokia eilės tvarka nuorodas į svetaines, kaip rezultatą pagal konkretų raktinį žodį, pateikti interneto vartotojams. Kaip jau minėjome, kiekvienas geidžia atsidurti aukščiau ir gauti galimybę pirmiau už konkurentus pristatyti siūlomų prekių ar paslaugų asortimentą. SEO paslaugos – tai visuma darbų, atliekamų siekiant gerinti konkrečios svetainės reitingą paieškoje.

    Internetinės svetainės kūrimas – labai konkretus ir šabloniškas veiksmas, tuo tarpu SEO paslaugos apjungia keletą tarpusavyje susijusių darbų, kuriuos atliekant būtina reaguoti į nuolatinių reikalavimų kaitą. Galima išskirti dvi esmines SEO  paslaugų sritis:

    • Darbai svetainės viduje (vidinis SEO).

    Egzistuoja konkretūs reikalavimai, kuriais vadovaujantis, internetinė svetainė turi būti sutvarkyta techniškai. Tik struktūriškai tvarkingą tinklapį paieškos sistemos robotai pastebi ir yra pajėgūs išanalizuoti. Šiame etape pro akis nepraleidžiamas ir tinklapio turinys. Tekstai turi būti orientuoti ne tik į Google reikalavimus (vienas svarbiausių – turinio unikalumas), tačiau būti informatyvūs, suprantami ir įdomūs eiliniam klientui, dėl kurio dėmesio būtent ir stengiamasi.

    • Darbai didinant svetainės populiarumą internetinėje erdvėje (išorinis SEO).

    Kai tinklapis sutvarkytas taip, jog yra priimtinas tiek paieškos robotams, tiek ir realiems asmenims, būtinos SEO paslaugos, orientuotos į informacijos apie jį sklaidą. Dažniausiai pasitelkiami visi legalūs (egzistuoja „juodasis” SEO, žadantis greitesnius, tačiau neleistinais būdais pasiektus rezultatus, už kuriuos taikomos griežtos sankcijos) ir konkrečiai svetainei tinkami būdai: SEO tekstai, tinklaraštis, nuorodų talpinimas panašios tematikos svetainėse, socialiai tinklai, mokama reklama ir kita.

    SEO paslaugos patrauklios tuo, jog sunkiu ir ilgu darbu (tai – pagrindiniai minusai) užtarnauti rezultatai yra ilgalaikiai – iš pasiektos pozicijos paieškos sistemoje taip greit „išspirtas” nebūsi. Tačiau svarbiausia, jog praplečiamas lojalių klientų ratas – tų, kurie pas tave ateina tiesogiai, o ne per tarpininkus (pavyzdžiui, ieškodami informacijos Google).